12.10.16

PAULA HAWKINS - Dívka ve vlaku

PAULA HAWKINS - Dívka ve vlaku



ŽÁNR: Thriller
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Girl on the Train
POČET STRAN: 328
ROK VYDÁNÍ: 2015
NAKLADATELSTVÍ: IKAR

ANOTACE:
Román, který si podmanil všechny žebříčky bestsellerů na obou stranách Atlantiku, trhá rekordy v rychlosti prodeje a je kritikou označován za letošní Zmizelou. Potřebujete vědět víc? Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den si prohlíží útulné předměstské domky, a když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, naskýtá se jí pravidelně letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména: Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak… Krátce nato se Rachel dozví, že se „její“ Jess pohřešuje, a proto se rozhodne obrátit na policii. Není si jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, zatímco se stále více zaplétá do příběhu, který není její, ale jenž nakonec obrátí naruby život úplně všem…


JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:
Ke knize jsem přišla úplnou náhodou. Sáhla jsem po ní až poté, co jsem v kině viděla upoutávku na film  - a tudíž se mi šílenství kolem knihy úplně vyhlo. A protože knihu přečtu vždy ještě předtím, než jdu na film, musela jsem ji mít! A tak se Dívka ve vlaku ocitla u mě v knihovničce.

OD OBALU PO VNITŘEK:
Obálka knihy je skvostná! V jednoduchosti je krása a já jednoduchost vyhledávám.
Knihu vlastním v pevné vazbě s papírovým přebalem. Ten je lehce barevný a na dotek sametový. Jméno autorky z přebalu lehce vystupuje (po přejetí prstem poznáte). Samotná vazba knihy je černá s černobílým provedením přebalu.
Po otevření na první "čtecí" stránce objevíte jednoduchý nadpis, údaj datový i časový - doporučuji si jich při čtení velmi všímat! Mně se často stávalo, že jsem se vracela o stránky dozadu a kontrolovala, kdy přesně se vše stalo a to hlavně z důvodu dvou časových rovin, ve kterých je příběh vyprávěn. Vše se Vám díky tomu nakonec bude krásně prolínat.

MŮJ NÁZOR:
Je zvláštní, že zrovna tenhle žánr nevyhledávám, tudíž nejsem moc zběhlá v "odhalování vrahů".  Každopádně kniha je psaná velmi čtivě. Vypravěčkami jsou 3 ženy (Rachel, Megan, Anna), které příběh vyprávějí ve dvou časových rovinách. Hlavním vypravěčem je však Rachel - alkoholička, která má tak trochu problém se svou pamětí. Při čtení se vám postupně odhalují nové a nové skutečnosti/fakta/smyšlenky, které Rachel trápí a přimějí ji přijít celé situaci, jak se tak říká, na kloub. Rachel je skvělá vypravěčka, která vás nenechá ani na chvíli nadechnout. Střídají se okamžiky z přítomnosti i vzpomínky z jejího starého života.

Knihu jsem přečetla jedním dechem. Příběh je velmi čtivý, má spád. Neustále vás drží v napětí a nerozhodnosti, na koho ukázat prstem (kdo za Meganinu smrt může). Postupně však skládáte střípek za střípkem (hlavně ze vzpomínek Rachel) a stává se z nich ucelený obraz, který vyvrcholí rozuzlením se vším všudy, kdy budete lapat po dechu a zírat s otevřenou pusou (stejně jako já).

POSTAVY:
Postavy mi byly velmi sympatické. Krásně jsem si je dokázala představit a neskutečně jsem s nimi soucítila. Rachel mi bylo z jedné strany líto, naopak z té druhé jsem byla ráda, že je sama (i když ona se s tím nedokázala smířit). Na druhou stranu Megan byla spíše "do větru", nespoutaný živel s temnou minulostí, která ji samozřejmě ovlivnila. A pak tu máme ještě Annu - milenku a současnou ženu Rachelina muže, kterou strach z Tomovo bývalé manželky nenechá chvíli spát.
Každá z postav má svou temnější minulost, kterou postupně v knize autorka odkrývá. Postavy i příběh se po jejich odhalení krásně vyvíjí.

JAZYK KNIHY:
Jazyk knihy odpovídá situacím v ní popisovaným. Vyskytují se nespisovné výrazy, ale i sprostá slova.
Kniha je díky jejímu jazyku čtivá, nepříliš náročná na čtení a snadno pochopitelná. Hodně Vás nutí přemýšlet a sepisovat si potají v hlavě své scénáře příběhu - to musím značně ocenit!


HODNOCENÍ:    5/5


Kniha mi dělala společnost jen několik málo večerů, protože jsem ji přečetla velmi rychle. Nejsem žádný zdatný čtenář krimi příběhů, proto jsem vraha odhalila až na poslední chvíli, ale přesto mě kniha nenechala spát a mé myšlenky během dne vždy zabíhaly k nedočtenému příběhu. Vyšplhala se na jednu z mých oblíbených knih a má čestné místo v mé knihovničce. Ovšem nevím, zda ji někdy přečtu ještě jednou (už jen kvůli absenci pocitu překvapení), ale stojí za to ji doma mít!

Žádné komentáře:

Okomentovat