17.10.16

SIROTČINEC SLEČNY PEREGRINOVÉ PRO PODIVNÉ DĚTI

SIROTČINEC SLEČNY PEREGRINOVÉ PRO PODIVNÉ DĚTI 

- Filmová adaptace



REŽIE: TIM BURTON
MĚSÍC/ROK VYDÁNÍ: 9/2016

Díky tajemným stopám, které Jakeovi zanechá jeho milovaný dědeček a které poodhalují tajemství jiných světů a doby, Jake objeví kouzelné místo známé jako sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Jeho tajemnosti i nebezpečí se začnou prohlubovat, jakmile Jake pozná jeho obyvatele a jejich zvláštní, neuvěřitelné schopnosti, ale i jejich strašlivé nepřítele. Jake nakonec zjistí, že jen jeho vlastní a výjimečná "podivnost" může zachránit jeho nové přátele.




Před čtením se, prosím, ujistěte, že chcete znát detaily z filmu. Tento článek obsahuje spoilery!

Můj názor na film:
Nejprve musím říct, že jsem se na filmové ztvárnění téhle knihy velmi těšila. Už jenom proto, že jsem knihu přečetla jedním dechem a byla z ní naprosto unešena. Den D nastal a já konečně zasedla na sedadlo v kině.
Už od prvních okamžiků jsem byla nadšená! Volba herců byla dokonalá, charaktery postav dokonale vystižené, slečna Peregrinová byla tak uvěřitelná, neskutečně přesná!!! Sirotčinec vypadal jako skvělé místo pro život (včetně okolní přírody). Kostýmy promyšlené a nádherné! Atmosféra filmu se prolínala s klidnou, ale i neskutečně děsivou až Vám tuhla krev v žilách. Krásně se postupně vykreslovala temná místa a tajemství, přízraky. A když podivné děti vynořily z hlubin oceánu potopený vrak lodi, aby zachránily slečnu Peregrinovou a ostatní ymbryny, byla jsem dojatá! Byl to neskutečně nádherný efekt, kdy každý z podivných přiložil ruku k dílu a pomohl! Příběh krásně plynul, já jsem si ho užívala plnými doušky a byla nadšená, že takovou skvělou a náročnou knihu dokázali takhle skvěle zfilmovat... bohužel tady mé klady končí...

Je tady totiž i spousta záporů...

Pak přišlo to nejhorší! Konec, který byl až tak moc přitažený za vlasy, že jsem nestačila kroutit hlavou a mumlat si, jak je to hrozné a jak mi to vůbec mohli po tom nádherném příběhu předtím udělat. Konec, který byl neskutečně přeplácaný a do knihy se vůbec nehodil. Celou dobu se podivní skrývají před lidmi a nakonec nakráčí pěkně mezi ně (nehledě na to, že na pouť, ještě ke všemu jinou časovou smyčkou) se čtyřmi netvory za zadkem a bijí se mezi sebou, zatímco tomu obyčejní lidé přihlížejí? Proč sakra? Kdyby to nechali jako v knize (opuštěný maják), bylo by to rozhodně lepší. Dále byly ve filmu jaksi přeházené schopnosti podivných dětí. Emma rozhodně neovládala vzduch a nechodila v olověných botách - to uměla samozřejmě Oliva. Emma si ráda hrála s ohněm. Ostatní schopnosti si myslím byly v pořádku. Podivných dětí však bylo v sirotčinci v knize trochu víc, ale chápu, že pak by bylo ve filmu až moc postav. Každopádně jsem ráda, že hlavní postavy byly i ve filmu zachovány, i když s menšími rozdílnostmi. Další maličkostí, kterou se film s knihou neshodují, (na niž jsem ovšem přišla až po příjezdu domů) je čas, ve kterém je zakořeněná smyčka. Není to 3.9.1942, ale 3.9.1940. Menší nejasnost nastala i na úplném konci: pokud je ymbryna zraněná, nemůže se proměnit nazpět v člověka - tak jak je tedy možné, že paní Tenkozobcová nemohla, ale slečna Peregrinová na konci ano, i když si držela zraněné rameno?
Závěrem: ať už bylo nejasností málo, či více, film jsem si užila a dokonce jsem dostala chuť začíst se do dalšího dílu série, kterou už delší dobu odkládám.

Podobnost s knihou: 60%

Hodnocení filmu: 4/5


Žádné komentáře:

Okomentovat