15.10.16

ZÁŘÍ 2016

KNIŽNÍ ZÚČTOVÁNÍ - ZÁŘÍ 2016


1) ERNEST CLINE - Ready player one
2) MICHAEL NORTHOP - V pasti (již nevlastním)
3) RICK YANCEY - Poslední hvězda
4) PAULA HAWKINS - Dívka ve vlaku
5) J.THORNE, J.TIFFANY, J.K.ROWLINGOVÁ - Harry Potter a prokleté dítě

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH STRÁNEK: 1682 stran

Měsíc září byl na knihy dost "plodný". Času na čtení bylo přehršel a počasí také skoro za moc nestálo (když nepočítám několik nádherných posledních letních dní), tak proč si nezalézt s knihou pod peřinu s teplým čajem a nezačíst se do příběhu. Každopádně mě teď čeká to nejhorší - rozhodnout se, která z nich měla TO NEJLEPŠÍ, ale i TO NEJHORŠÍ! Tak se do toho pustíme!


KNIHA S NEJHEZČÍ OBÁLKOU: V PASTI - pomalu zapadající střední škola. Sníh má prostě své kouzlo a do šeda laděná obálka s padajícím sněhem také.

KNIHA S NEJHORŠÍ OBÁLKOU: READY PLAYER ONE - červená do očí řvoucí barva doplněná o pixelově vyvedený žlutý název a 3 bílé klíče? Nevím, moc mě nenadchla, i když příběh je skvělý. Nějak mě ty pixely přivádějí k šílenství.

NEJMÉNĚ SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: VEŠKERÉ MUŽSKÉ POSTAVY z knihy V pasti - ať se snažím, jak se snažím, žádná postava v téhle knize mě ničím nepřesvědčila, že stojí za to uchovat si ji ve svém srdci. Je mi líto...

NEJVÍCE SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA:  SCORPIUS MALFOY z Prokletého dítěte - tenhle rozvážný a chytrý chlapec mě naprosto uhranul! Byl úplným opakem svého otce a velmi dobrým kamarádem!

NEJMÉNĚ SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: CASSIE SULLIVANOVÁ z Poslední hvězdy - nemůžu si pomoct, ale v tomhle posledním díle mi lezla neskutečně na nervy. Kam se jenom poděla Cassie z Páté vlny? :(

NEJVÍCE SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: jednoznačně ESO z Poslední hvězdy - vždy věděla, co chce a její příběh se mi nejvíce zaryl pod kůži.

KNIHA, KTERÁ MĚ NEJVÍCE ZAUJALA: DÍVKA VE VLAKU - Je to přece jenom má první kniha, která obsahuje kriminální zápletku s nádechem mystična a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Zároveň je to ale jediná kniha z těchhle pěti, které jsem měla neustále plnou hlavu, ať už ve dne, nebo v noci.



KNIHA, KTERÁ SE MI OBSAHOVĚ LÍBILA NEJMÉNĚ: V PASTI - Ani Vám nedokážu popsat, jak moc jsem se na tuhle knihu těšila a s jakým nadšením se do ní začetla. Ovšem zůstalo jen velké zklamání, protože obsahově neměla kniha vůbec nic, co by mě zaujalo. Děj nepromyšlený, odbytý. Postavy mi byly nesympatické, konec nedotažený. Jako oddechovka fajn, ale víc se v téhle knize vážně hledat nedá.

NEJLÉPE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: V PASTI - efekt postupně zapadajících stránek vypadá nádherně a krásně nastiňuje atmosféru, která k příběhu pasuje.

NEJHŮŘE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: READY PLAYER ONE - čistě bílé stránky s pixelově vyvedeným názvem knihy nahoře a písmo nahuštěné na sobě. Někdo to možná ocení, já jsem ale spíše na estetičtější zpracování knih.

NEJKRÁSNĚJŠÍ CITÁTY Z TĚCHTO KNIH: "V těchto vlacích jsou povědomé obličeje, lidi, které vídám týden co týden a kteří jezdí sem a tam. Poznávám je a oni asi poznávají mne. Nevím však, zda mě vidí takovou, jaká doopravdy jsem." - PAULA HAWKINS (Dívka ve vlaku)

"Nejsem z reality zrovna na větvi, ale je to pořád to jediné místo, kde dostanete slušné jídlo." - ERNEST CLINE (Ready player one - Hra začíná)


Žádné komentáře:

Okomentovat