16.11.16

BENJAMIN ALIRE SÁENZ - Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru

BENJAMIN ALIRE SÁENZ - Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru


Aristoteles je naštvaný teenager, který má bratra ve vězení.
Dante je všeználek s nezvyklým pohledem na svět. Tihle dva kluci se potkají na koupališti a zdá se, že nemají zhola nic společného.
Ale protože jsou oba samotáři, začnou spolu trávit čas a zjistí, že jejich přátelství je opravdu neobyčejné – takové to, které změní životy a vydrží navždycky. A díky němu také Ari i Dante zjistí ty nejdůležitější pravdy o sobě samých a o tom, jakými lidmi by se chtěli stát.


Tohle je jedna z knih, které mi velmi přirostly k srdci. Pro mě je naprosto dokonalá! A i když stále čekám, že objevím všechny záhady vesmíru, pořád se mi nedaří... Asi si ji budu muset přečíst znovu a najít ty další skvělé okamžiky, úryvky a citáty - třeba mi v hledání pomohou.

Kniha je plná neskutečně nádherných vět, z nichž o některé se s vámi ráda podělím :).


"Celý problém s mým životem spočíval v tom, že jsem si ho nevymyslel já."
* * * * * 
"Jednoho letního večera jsem usnul s nadějí, že by svět mohl být jiný, až se probudím."
* * * * *
"Tak jsem trávil čas jen sám se sebou a tak nějak proplouval. Ne, že bych se zrovna bavil."
* * * * *
"Možná mě nemilovali všichni, ale také jsem nepatřil mezi ty děti, které všichni nenávidí."
* * * * *
"Slova se změní, pokud začnou žít ve vašem nitru."
* * * * *
"Páni, svět bez temnoty. Nebyla by to krása?"
* * * * *
"A proč v sobě někteří kluci měli slzy a někteří je neměli vůbec?"
* * * * *
"Ne vždy je nutné rozumět lidem, které máš rád."
* * * * *
"Skoro bych se vsadil, že někdy se v ruce někoho jiného skrývají všechny záhady vesmíru."
* * * * *
"Jsou slova, která se nikdy nenaučím napsat správně."
* * * * *
"Někdy to nejlepší, co můžete udělat, je říct lidem pravdu. Nebudou vám věřit. A potom vám dají pokoj."
* * * * *
"Myslím, že bych mohl studovat sny, až budu ve věku, kdy si budu moct vybrat, co chci studovat."
* * * * *
"Někdy byla bolest jako bouře, která se žene odnikud. I to nejslunečnější letní ráno může přinést pořádnou průtrž mračen. Může přinést hromy a blesky."
* * * * *
"Neděláme vždycky správná rozhodnutí, Ari. Snažíme se ale rozhodovat, jak nejlépe umíme."
* * * * *
"Věci se nevyřeší jenom tím, že chceme."
* * * * *
"Bylo snazší jako muž mluvit, než jím být."
* * * * *
"Střední škola byla jako předmluva skutečného románu. Všichni vás nutí do psaní - ale po maturitě musí člověk začít psát sám. Po maturitě vám seberou pero od učitele a rodičů a musíte si pořídit vlastní."

Četli jste knihu? Jaké citáty a úryvky jste si zapsali vy? Podělte se, budu ráda.
Vaše Misha:)

(Veškeré citáty vyňaty z knihy: B. A. Sáenze - Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru)

Žádné komentáře:

Okomentovat