27.11.16

FANTASTICKÁ ZVÍŘATA A KDE JE NAJÍT - Filmová adaptace

FANTASTICKÁ ZVÍŘATA A KDE JE NAJÍT - Filmová adaptace


REŽIE: DAVID YATES
MĚSÍC/ROK VYDÁNÍ: 11/2016

Mlok Scamander přichází do New Yorku se svým záhadným kufříkem, ve kterém se nachází obrovská sbírka vzácných magických tvorů z jeho cest kolem světa. Co se může stát, když se, když se nadaný britský kouzelník vydá do Ameriky a jeho zvířata (některá i trochu nebezpečná) uniknou z kufříku?

Před čtením se, prosím, ujistěte, že chcete znát detaily z filmu. Tento článek může obsahovat spoilery!

MŮJ NÁZOR NA FILM:

Vážně jsem byla zvědavá, jak tvůrci uchopí tento fílm. Přece jenom jeho předlohou je učebnice. A musím říct, že se jim to vážně povedlo!
Můj názor rozdělím na klady a zápory, protože jsou tak krásně vidět.

KLADY FILMU:
Už v úvodním soundtracku tohoto filmu zazní, nám Potterovým maniakům velmi známá, úvodní skladba všech filmů o Harrym, i když se značnými obměnami, což není na škodu! Soundtrack je fenomenální! A k filmu nádherně pasuje!
Konečně se v Harryho světě pořádně kouzlí!!! V knihách a filmech o Harrym se kouzlilo přece jenom dost málo (nu co, omezení čar a kouzel nezletilých kouzelníků v tom hrálo nemalou roli). Jenže tady jsou všichni dospělí! A tudíž se ve filmu kouzlí v jednom kuse a je to neskutečná podívaná - neustálé přemisťování, sesílání kouzelnických formulí, prostírání k večeři pomocí kouzel, atd. jsou na denním pořádku a vy si to budete neskutečně užívat! A věřte mi, že Mlok se utajováním kouzelníků před (jak jim říkají v Americe) "nečary" opravdu nezatěžuje.
Efekty filmu jsou skvělé! Viděla jsem ho ve 3D a tajila jsem dech! Když zvířata létala, proměňovala se, mizela a zase se objevovala! Každé zvíře je něčím unikátní, něčím kouzelné a nádherné! A to ani nemluvím o zlé síle schované uvnitř člověka, která kdykoliv zaútočila, lekla jsem se a krve by se ve mě nedořezal.
Příběh se odehrává v minulosti (tudíž mnohem dříve, než přišel na scénu Harry Potter), ale už tady se krásně prolínají postavy z budoucnosti - alespoň jsou zmíněny a věřte mi, že vám to úsměv na tváři skutečně vykouzlí!
Hlavní postava byla neskutečná! Jeho vizáž působila krásně neupraveně-upraveně (neobyčejně-obyčejně jak by řekla Lenka Láskorádová - koneckonců někdo z Láskorádů ve filmu zmíněn je). Byl tak sympatický a do všeho hrrr bez domyšlení důsledků. Nikdy se nikomu nedíval do očí, vždy sledoval zem u svých nohou a to ho dělalo tak reálného, skvělého, neobyčejného!
Ostatně postavy jako takové byly velmi sympatické, možná bych změnila vizáž bývalé bystrozorky, u které mě velmi rušil její střih vlasů, což u její blond sestry nebylo tak hrozné, i když si byly velmi podobné.
Fantastická zvířata byla doslova FANTASTICKÁ! Nádherně ztvárněná a tak... jak to jenom říct? ... dechberoucí a krásná!

ZÁPORY FILMU:
Film má alespoň u mě spoustu kladů. Ale nesmějí chybět i jeho zápory (nic přece není dokonalé, no ne?). Kde se skrývá Grindewald mi bylo jasné už téměř od poloviny filmu, což mě vcelku mrzelo, ale kdyby se zde nevyskytoval vůbec, nebyl by tak působivý.
Zápletka není těžká na rozluštění a myslím si, že více vnímaví lidé ji brzy odhalí bez sebemenšího problému. Já se tedy přiznám, že jsem měla trochu jiné tušení, takže mě trochu překvapila.

Můžu s čistým svědomím říct, že i kouzelnický svět dávno před Harrym stojí rozhodně za to!!! Myslím, že nám má ještě hodně co nabídnout.

PODOBNOST S KNIHOU: Bohužel nemohu posoudit (ano, vím, že nesnáším, když vidím film dříve než si přečtu knihu), knihu jsem nečetla, protože když jsem si ji chtěla koupit, abych ji stihla přečíst před návštěvou kina, nebyla k dostání :(. Takže přečtu co nejdříve k tomu bude příležitost, protože mě neskutečně zajímá, jak je Scamanderův rukopis napsán a všechna zvířata jeho láskou popsána :).

HODNOCENÍ FILMU: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat