01.11.16

ŘÍJEN 2016

KNIŽNÍ ZÚČTOVÁNÍ - ŘÍJEN 2016

1) ROMAIN ROLAND - Petr a Lucie (e-kniha)
2) GAYLE FORMANOVÁ - Byla jsem tu
3) ABBIE RUSHTON - Odpusť mi. Megan
4) MARKUS ZUSAK - Zlodějka knih

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH STRÁNEK: 1147 stran

V měsíci říjnu jsem začala se svým blogem, takže čtení knih šlo spíše trochu stranou (což mě samozřejmě mrzí, protože jich na mě čeká v knihovně pořádné množství). Teď už každopádně začínají předlouhé noci a krátké dny, které jsou akorát stvořené na zabalení do deky s čajíkem a knihou. Teď mě ale čeká to nejhorší - rozhodnout se, která z těchto knih má TO NEJLEPŠÍ, ale i TO NEJHORŠÍ!


KNIHA S NEJHEZČÍ OBÁLKOU: BYLA JSEM TU - pro mě je to obálka, která upoutá na pohled. Ať už svou tmavou podkladovou barvou, nebo symboly ptáků v letu provedených v barevných odstínech. Přiznám se, že i já jsem po ní v prvních okamžicích sáhla jenom kvůli obálce, příběh byl v tu chvíli až druhořadý.


KNIHA S NEJHORŠÍ OBÁLKOU: PETR A LUCIE - knihu mám pouze v provedením do elektronické čtečky knih, takže obálku mám černobílou a nezajímavou...:( Obálky mám radši barevnější, ale i přesto tato obálka k novele skvěle pasuje.

NEJMÉNĚ SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: FÜHRER ze Zlodějky knih, i když se v knize sotva vyskytoval. To, jak pociťujete nenávist vůči němu společně s postavami, je neskutečně silné a určitě se nenajde nikdo, komu by tato postava byla sympatická.

NEJVÍCE SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: jednoznačně HANS HUBERMANN ze Zlodějky knih! To, jak pohrdal nacistickým systémem a jak se mu dokázal vzpříčit je obdivuhodný. Je to velmi sympatická postava, milá, se srdcem pro celý svět! Kéž by takových lidí bylo ve skutečném světě víc!

NEJMÉNĚ SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: MEGAN z Odpusť mi. Megan - vadilo mi na ní, že se na každého moc upínala, až jako kdyby ty určité osoby škrtila a usurpovala si je jenom pro sebe. Zároveň se neustále zajímala jenom o sebe, nikdo jiný moc důležitý nebyl (pocity a potřeby lidí v jejím okolí).

NEJVÍCE SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: LIESEL MERMINGEROVÁ ze Zlodějky knih - byla prostě knihomol s nedostatkem slov! No řekněte, nemluví to za vše?

KNIHA, KTERÁ MĚ NEJVÍCE ZAUJALA: ZLODĚJKA KNIH - pro mě byla knihou, od které jsou očekávala pouze náročnější příběh. Po jejím přečtení je to  kniha, ke které se jednou určitě vrátím, protože ve mně nechala spoustu citů, krásných myšlenek a ukázala mi, jak hrozný může život být. O to více jsem si začala vážit svého života v této době.

KNIHA, KTERÁ MĚ OBSAHOVĚ ZAUJALA NEJMÉNĚ: ODPUSŤ MI. MEGAN - čekala jsem od ní trochu víc. Dívka, které se stalo něco hrozného, že přestala mluvit? To je přece skvělé téma. Bohužel na mě zde moc nevyvedený příběh.

NEJLÉPE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: ZLODĚJKA KNIH - zapůsobila na mě nejvíce. Není to běžné zpracování knihy, působí na mě velmi příjemným a zvláštním dojmem.

NEJHŮŘE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: PETR A LUCIE - nemůžu si pomoct, ale já nemusím zpracování knih do elektronických čteček knih (čili e-knih). Sice ji doma mám, ale používám ji jenom dost pomálu. Není nad vůni knih:).


NEJKRÁSNĚJŠÍ CITÁTY Z TĚCHTO KNIH: "Představte si, že zanikne opravdové Slunce. Možná by na Zemi zůstal život, ale chtěli byste tu ještě žít?" - GAYLE FORMANOVÁ (Byla jsem tu)

"On byl cvok, který se natřel načerno a porazil celý svět. Ona zlodějka knih, která neměla slova." - MARKUS ZUSAK (Zlodějka knih)

Žádné komentáře:

Okomentovat