01.11.16

MARKUS ZUSAK - Zlodějka knih (citáty a úryvky z knihy)

MARKUS ZUSAK - Zlodějka knih



Mladý australský autor sepsal silný, zajímavý a neobyčejně čtivý příběh. Jeho vypravěčem učinil Smrt. Smrt je zdánlivě nezúčastněný divák, s dokonalým odstupem, s osobitou perspektivou; má všechny předpoklady pro to být svědkem a vypravěčem. Ale příběh Liesel Memingerové je tak mimořádný, že i Smrt si musí přiznat zájem o živé lidi, dojetí z jejich utrpení, hořkost a úlevu z konců. I Smrt má srdce. Zusakova kniha se vydává na smutná místa, rozhodně ale není skličující. Kniha se stala záhy po svém vydání mezinárodním bestselerem. 





Nebudu Vám lhát - pro mě byl tenhle příběh velmi silný a nemůžu na něj zapomenout, ba ani nevím, zda zvládnu shlédnout film. Plakala jsem a jak. Pořád jsem měla tu naději, že všechno dopadne dobře. Ostatně, pokud jste četli, víte sami.



Takto dopadla kniha po mém přečtení (spousta barevných lístečků, které mi zakládají ty nejdůležitější slova, věty, citáty, úryvky a spousta vpisků tužkou) a já se Vám teď pokusím několik úryvků/citátů z knihy přiblížit. Alespoň ty, které se vryly pod kůži mně.




Ten, kdo dal Himmelstrasse jméno, měl nepochybně zdravý smysl pro ironii. Ne že by to bylo peklo na zemi. To ne. Ale buďte si pekelně jistí, že to nebylo ani nebe.
***
Jde ale o to, že ve skutečnosti nezáleželo na tom, o čem ta kniha je. Důležitější bylo, co znamenala.
***
(poznámka smrti str. 55)
***
"Tati," zašeptala. "Vždyť nemám oči!"
Pohladil děvče po vlasech. Padla do připravené pasti. "S takovýmhle úsměvem," pravil Hans Hubermann, "oči nepotřebuješ."
***
On byl cvok, který se natřel načerno a porazil celý svět.
Ona byla zlodějka knih, která neměla slova.
***
(poznámka smrti str. 147)
***
"Důvěřujeme jenom těm, kterým musíme." - Hans Hubermann
***
(poznámka smrti str. 344)
***
"Válka zjevně zastřela rozdíl mezi logikou a pověrčivostí."
***
(poznámka smrti str. 369)
***
"Dudenův slovník se naprosto a skrznaskrz mýlil, zejména pokud šlo o související pojmy. Ticho není klid ani pokoj, a není ani mír."
***
Ne, říkala si Liesel za chůze. To moje srdce je unavené. Třináctileté srdce by si tak připadat nemělo.
***
(poznámka smrti str. 505)
***
Opakuj to dostatečně dlouho, a už to nikdy nezapomeneš.

Četli jste knihu? Zaujal Vás jiný úryvek než mě? Podělte se s ním...
Vaše Misha:)


(veškeré citace vyňaty z knihy Markuse Zusaka - Zlodějka knih)

Žádné komentáře:

Okomentovat