05.11.16

PRÁVĚ ČTU... #1 VČELÍ KRÁLOVNA

PRÁVĚ ČTU... #1 VČELÍ KRÁLOVNA - LAURA RUBYOVÁ


ANOTACE KNIHY:
Jedna, dvě, strašák jde. Přijde si i pro tebe..

Láska a ztráta, magie a záhady, vina a odpuštění. Neobyčejný příběh o tom, že tvář, kterou ukazujeme světu, se vždy liší od toho, kým skutečně jsme.

Všichni vědí, že Kostispáry jsou podivné místo. Jsou totiž plné spár - takových, které vás zachytí i těch, jimiž se můžete propadnout a zmizet navěky. Takže když zmizí mladá a krásná Roza, nikoho to moc nepřekvapí. Není první ani poslední, kdo od bratrů O'Sullivanových utekl.
Finn O'Sullivan ale ví, že to bylo jinak. Roza byla unesena nebezpečným mužem, jehož tvář si nedokáže vybavit. Ale lidé i policie mu už dávno přestali věřit. A jeho brácha Sean? Ten nemá daleko k tomu, aby na plnou pusu řekl to, co si beztak všichni myslí.
Že je to všechno Finnova chyba. 

* * * * *

S touto knihou momentálně trávím každou volnou chvíli. Zatím je to pro mě obyčejná kniha, která nemá žádnou extra akci, ani to, co jsem od ní očekávala. Finnovy kapitoly jsou spíše utahané, bez žádného velkého spádu. Zatímco těch Róziných bych brala poněkud více - jsou zajímavější, mají potenciál, tajemné prvky, atd.

Kostispáry na mě působí dost tísnivým dojmem. Mám je v hlavě dokonale vykreslené, tajemné, s věčně zamračeným nebem a kukuřicí, která lemuje veškeré cesty v nich. Finnův nejlepší kamarád Miguel o lánech kukuřice s oblibou říká, že je vražedná (rozhovory o tomto tématu patří mezi nejzábavnější rozhovory v knize). Finn a jeho bratr nejspíše vlastní kouzelnou stodolu, ve které se s oblibou objevují neznámá zvířata či lidé. Finnova starostlivost o zvířata je mi velmi sympatická :).

Jazyk knihy je humorný (spíše ve Finnových kapitolách) - některá přirovnání autorky mě dokáží rozesmát, čehož si moc vážím. Naopak některé věty jsou dost závažné a temné (spíše v kapitolách Rózy). 


Mám za sebou zatím pouze 100 stránek příběhu. Nebudu Vám lhát, mám tam již několik záložek a podtrhaných vět. Nejzajímavější pro mě zatím byla tahle:

"Možná nezáleží na tom, jak velký je blázen, stačilo,že bláznivý je a že chce, aby někdo bláznil s ním."

Jsem zatím na začátku příběhu a velmi doufám, že ještě nevytáhl z rukávu veškerá esa, která mohl. Třeba mě ještě překvapí :). 


Četli jste knihu? Jak na Vás působila na začátku? 


Žádné komentáře:

Okomentovat