20.12.16

ČTECÍ VÝZVA 2017 (#1)

ČTECÍ VÝZVA 2017 (#1)

Vždy ke konci roku se to všude jen hemží knižními výzvami a já zjistila, že mi z nějakého důvodu ne vždy vyhovují (že někdy nejsem schopná je splnit, i když sebevíc chci). Letos jsem plnila výzvu na Databazeknih.cz a bohužel některé zadání pro mě prostě nebylo, což mě mrzelo, protože já výzvy miluji. Tak jsem se rozhodla, že si vytvořím svou vlastní! Podle mě skvělý nápad, protože mohu číst knihy, které si sama vyberu a na které se z nějakého důvodu moc těším. Možná si z celé výzvy odnesu více, když si ji i sama vymyslím a sepíšu. Zbývá jen otázka: 
Jdete do toho se mnou?

Teď k samotnému obsahu mé výzvy:
Co je potřeba udělat:
* stanovit si počet knih, který chci přečíst za tento rok (já nebudu naivní a nebudu si stanovovat nesplnitelné cíle, abych nebyla zklamaná, ale spíše překvapená, že jsem to zvládla) - CHTĚLA BYCH PŘEČÍST 50 KNIH - to mi přijde jako celkem rozumný počet (i když stejně bude v některých měsících určitě šibeniční) :)

* připravit si/vytisknout/vytvořit/nazdobit (a co jenom chcete) seznam dá se říct témat, kterými se chci zabývat po celý rok mého plnění čtecí výzvy a hlavně stanovit jejich počet - JÁ JSEM SE ROZHODLA PRO 20 NIJAK EXTRA ZAVAZUJÍCÍCH "TÉMAT/NETÉMAT", KTERÝMI SE BUDU ZABÝVAT

* udělat si pohodlí a nikam nechvátat - nejde přece o život, ale jenom o to, zpříjemnit si celý rok četbou pro vás skvělých knih :) A vlastně i o překonávání určitých hranic, popř. stereotypů.

TAK JDEME NA TO!!!

K mé vlastní čtecí výzvě pro rok 2017 se vážou tato "témata/netémata":
(Je samozřejmě jasné, že ke každému tématu lze přiřadit pouze jednu knihu! K sériím však více - tzn. celou sérii.)

1) Objevit novou skvělou a zajímavou knižní sérii.
2) Přečíst knihu, která mi změní pohled na život. (kniha zde - klik)
3) Najít knihu, která má pro mě ty nejhezčí citáty.
4) Dočíst jednu z mých rozečtených sérií. (kniha zde - klik)
5) Přečíst knihu, která se stane jednou z mých oblíbených (a hlavně se stane adeptem na její znovupřečtení). (kniha zde - klik)
6) Přečíst knihu jiného žánru, než který obvykle vyhledávám. (kniha zde - klik)
7) Přečíst knihu, která má zvláštní, popř. tajemný název. (kniha zde - klik)
8) Přečíst knihu s nejkrásnější/nejvíce nápaditou obálkou.
9) Přečíst knihu, na kterou náhodně narazím v obchodě bez předchozího naladění z její anotace a ohlasů od jiných lidí.
10) Přečíst si knihu, která mě rozpláče a vytvoří na mé posteli potoky slz.
11) Kniha, která byla podle mě dobře zfilmovaná (musí se mi líbit jak kniha, tak film). (kniha zde - klik)
12) Přečíst knihu, na kterou budu i po jejím přečtení neustále myslet tak moc, že se nebudu soustředit na jinou knihu. (kniha zde - klik)
13) Přečíst knihu, která bude mít hooodně stránek (min. 500) se skvělým a pro mě kvalitním příběhem. (kniha zde - klik)
14) Přečíst si knihu či sérii na doporučení některého z mých knižních kamarádů (inu kamarádů, kteří také čtou knihy = vysvětlení pro nečtivce). (kniha zde - klik)
15) Najít knihu, která bude mít dechberoucí grafické provedení. (kniha zde - klik)
16) Kniha s těžším tématem (klidně YA). (kniha zde - klik)
17) Najít knihu, ve které bude postava, která mi připomíná někoho z mého reálného života. (kniha zde - klik)
18) Objevit knihu, která nebude psaná pouze obyčejným písmem, ale nějakým zajímavým (živějším, barevnějším, atd.).
19) Přečíst si znovu některou svou oblíbenou knihu/sérii, kterou vlastním. (kniha zde - klik)
20) Objevit knihu s obálkou, která krásně vykresluje příběh sepsaný v ní (vystihuje příběh uvnitř). (kniha zde - klik)
















V TOMTO ROCE BYCH CHTĚLA ZVLÁDNOUT JEŠTĚ JEDNU VĚC: NAUČIT SE ODLOŽIT KNIHU, KTERÁ MĚ NEZAUJME BEZ TOHO, ABYCH SE NUTILA JI DOČÍST (možná se divíte, ale mně to dělá značný problém, protože pořád doufám a doufám a doufám, že by třeba mohla být lepší za 50 stran, nebo za 150 stran, nebo na konci, nebo... nebo... nebo...  DOST!! MUSÍM SE TO NAUČIT!).

Poznámka:
Určitě jste si všimli, že mou hranicí knih, které chci přečíst, je 50 (může jich však být i více) a zde je pouze 20 "témat/netémat". Je to jednoduše proto, protože ne vždy se z těch 50ti knih dá některá někam zařadit, tudíž bude přečtená, ale nezaznamenaná do "tématové čtecí výzvy", ale pouze se přidá k přečteným knihám za celý rok. Navíc někde se jedná o sérii knih, což může být jejich různý počet, takže se celá série přiřadí k jednomu "tématu/netématu". Je to jednoduché :).

Rozhodně Vás nenabádám k tomu, abyste se drželi mé výzvy, vytvořte si na míru svou vlastní :). I když nebudu Vám lhát, budu potěšena, když si vyberete do té své i některé "téma" z té mé. Přeji hodně štěstí při plnění všech nových výzev v nadcházejícím roce 2017 (ať už knižních, či jiných) a spoustu krásných a nezapomenutelných zážitků :).
Vaše Misha:)


10 komentářů:

  1. Ahoj Misho, je to zajímavé a půjdu do toho, zkusím to. :) jen si jich nedám 50 knih, ale méně. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, to jsem ráda :) určitě dej vědět, kam se mohu podívat, jak vypadá Tvá výzva ;) přeji hodně štěstí v jejím plnění :)

      Vymazat
    2. Nebo ne, nějaké body si tam změním.

      Vymazat
    3. To si určitě změň :) Není přece povinnost nechat je stejné :) Jsem ráda, že jde někdo do toho "udělat si vlastní čtecí výzvu" se mnou :)

      Vymazat
  2. Tvoja knizna vyzva ma zaujala, mozno trosku pozmenim pocet knih, popripade prelozim otazky do slovenciny :) co snad nebude vadit :D
    Inak na tieto vyzvy som nikdy moc nebola, ale ako vsetko musi byt raz po prvy krat:)
    Takze neskor, ked to cele spisem, urcite sa mozes mrknut na blogu welikebooksforever.blogspot.sk:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě dej vědět, až budeš mít výzvu sepsanou ;) Ráda se podívám :) Jsem ráda, že se někdo další přidal ;)

      Vymazat
    2. Tady ji potom najdeš, nakonec nemám tolik témat jako ty. https://ennep.blogspot.cz/

      Vymazat
  3. Ahoj velice zajímavá výzva :) škoda, že jsem ji nenašla před vytvořením té své, protože bych určitě neodolala a zapojila se :) Gratuluji, krásná práce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ;) klidně se zapoj v novém roce, budu ráda :) Zkusím si vymyslet zase jinou ;)

      Vymazat