06.12.16

JAY ASHER - Vánoční zázrak

JAY ASHER - Vánoční zázrak

ŽÁNR: Literatura světová, Dívčí romány
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: What Light
POČET STRAN: 248
ROK VYDÁNÍ: 2016
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo

ANOTACE KNIHY:

Nový romantický příběh od bestselerového autora Jaye Ashera. Vánoční romance, která vám zlomí srdce, ale přiměje vás brzo začít znovu věřit…

Sierra vede dva životy. Jeden v Oregonu, kde její rodina vlastní farmu vánočních stromků. A druhý v Kalifornii, kam před Vánocemi jezdí stromky prodávat. A opustit jeden vždycky znamená, že jí schází ten druhý. Tak to je až do posledních Vánoc, kdy Sierra potká Caleba. Caleb je vzorný kluk, jen před lety udělal obrovskou chybu a platí za ni dodnes. Ale Sierra nedá na jeho minulost a rozhodne se mu pomoct. To samozřejmě vyvolá vlnu nesouhlasu, falešných dojmů a podezření, ale Caleb se Sierrou přijdou na to, že jedna věc je silnější než tohle všechno: pravá láska. 


JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:

Už v článku Padlo mi do oka za listopad 2016 (článek zde) jsem tuhle knihu zmiňovala. Nu, a objednávala jsem knihy pod stromeček mým kamarádům a to bych nebyla já, abych si nepřibalila i něco pro sebe (i když minule jsem se ovládla - klepu se po svém rameni, já jsem taaak dobrá!). Tak konečně přišla!!! A je moje!!! A já se do ní mohla pustit.

OD OBALU PO VNITŘEK:

Obálka knihy je prostě nádherná. Úplně z ní cítíte kouzlo Vánoc ze všech těch podmanivých světýlek, holčiny zabalené řekla bych že v kabátu a v čepici. Nádhera! Je jemně sametová s vystupujícím stříbrným puntíkatým názvem knihy.
Všechny stránky uvnitř zdobí hvězdičky. Kdyby nebyl vánoční čas, tak bych to možná považovala i za menší kýč, ale v tomhle adventním čase musím říct jenom: "Bože, to je boží! Spousta krásných hvězd uvnitř knihy!!"
Celý příběh se člení na jednotlivé kapitoly, které mají puntíkaté názvy! Tudíž krásně ladí s obálkou! Skvělý tah!
Kniha vypadá velmi maličká, drobná. Máte pocit, že ji dokážete schovat do dlaně.

MŮJ NÁZOR:

Přemýšleli jste někdy o tom, jaké by to bylo pěstovat a následně prodávat vánoční stromky? (Osobně vánoční stromky miluju!) Právě Sierra takovýhle život má - a má ho moc ráda! Na měsíc odjíždí ze svého rodného Oregonu do Kalifornie, kde stráví celý adventní čas. A stane se něco, s čím nepočítá - zamiluje se.
Kniha se čte nesmírně lehce, začnete se a hups! najednou jste na konci! Příběh je příjemný, lehký, nenáročný, oddechový. Kniha vám nabízí vánoční příběh s trochou romantiky, pomoci lidem, kteří to potřebují, ale hlavně - vyplní adventní čas, kdy čekáte a těšíte se na ty kouzelné Vánoce.
Děj má jednoduchou dějovou linii, nemůžete se v ní ztratit, ani nijak tápat. Je snadno předvídatelný (jako u většiny těchto knih), ale přesto krásně realistický. Několikrát jsem se přistihla, že vzpomínám na časy,kdy jsem byla mladší a přesně takhle blbla, či mluvila s kamarády. Příběh vám dokáže vykouzlit úsměv na tváři a to pro mě hodně znamená.
Bylo nám již v anotaci knihy slibováno, že nám příběh zlomí srdce a přiměje nás brzy znovu věřit a  jábohužel musím konstatovat, že srdce mi zlomit nedokázala, ale věřit jsem díky ní začala!

"Někdy je fajn darovat lidem kromě toho, co potřebujou, taky to, co chtějí."

Co vy víte! Třeba Vás letos nějaký ten VÁNOČNÍ ZÁZRAK nakonec potká! Bylo by to fajn, nemyslíte? :)


POSTAVY:

Postavy knihy jsou velmi příjemné, sympatické a mladé (je to YA, tak co jiného čekat).
Hlavní postavou je Sierra, která vede dá se říct "dva životy" (Oregonský a ten vánoční Kalifornský). Je velmi milá, uvědomělá, vstřícná a kamarádská. Zamiluje se do neustále rozcuchaného Caleba s roztomilými dolíčky ve tvářích. Caleb je vyvrhelem společnosti kvůli jednomu svému incidentu z minulosti. V jádru je velký dobrák a rozdává vánoční radost lidem, kteří si nemohou některé věci dovolit. Největší kamarádkou Sierry ve vánočním Kalifornském životě je Heather, která nedokáže některým lidem říct věci zpříma tak, jak je cítí. Je celkem žárlivá a velmi věrná kamarádka.

JAZYK KNIHY:

Jazyk knihy je velmi jednoduchý, sem tam nespisovný. Čte se snadno a jedním dechem. Donutí vás se usmívat při jejím čtení a vzpomínat na časy, kdy jste byli mladší (pokud tedy jste starší než hrdinové knihy). V menší míře se vyskytují překlepy, či přidaná písmena. 

HODNOCENÍ: 3/5


"Člověk nemusí vždycky všechno definovat."

Hodí se pro každého, kdo se těší na Vánoce a miluje vánoční knihy a příběhy, které mu ten čas čekání zpříjemní. Od knihy jsem očekávala pouze oddechový příběh, který mi právě tu vánoční atmosféru navodí a svůj účel splnila. Možná je to tím, že jsem vždy v adventním čase trochu citlivější a na měkko, ale tenhle jednoduchý příběh se mi prostě líbil!

Je to milá vánoční kniha, která nijak extra nenadchne, ale rozhodně neurazí.

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Hned mám z ní a z knížky vánoční náladu :) Vypadá to hodně lákavě, určitě se po knížce podívám :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Určitě se po ní poohlédni :) Také se měj krásně, děkuji :)

      Vymazat