07.12.16

KNIHOMOL PÍŠE #3... - MILÝ KNIŽNÍ JEŽÍŠKU

KNIHOMOL PÍŠE #3... - MILÝ KNIŽNÍ JEŽÍŠKU

Také míváte "skromná" vánoční knižní přání? Já musím říct, že mám ta svá, ale bohužel asi ne zrovna skromná... Naštěstí mám ve své rodině a v okruhu přátel i čtenáře, kteří mi vždy s radostí knihu darují :) A dokonce si vyžádají seznam! No, neberte to! Pod stromečkem na mě vždy čeká spousta knižních dárečků, za které jsem velmi vděčná (co Vám budu povídat, většinou pod ním naleznu pouze ty knižní balíčky - ne že bych se zrovna zlobila). Tak se podíváme na TOP 11 KNIH, KTERÉ SI NEJVÍCE PŘEJI! Jdeme na to...
(Ráda si ke knihám vkládám rovnou anotace pro svůj přehled, proto to nebude výjimkou ani tady...)

KNIHA ČÍSLO 1: MARISSA MEYER - WINTER
ANOTACE KNIHY:
Dramatický závěr Měsíčních kronik
Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům? 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Protože Měsíční kroniky jsou mojí srdcovkou a tuhle sérii prostě zbožňuji! Navíc na tenhle díl čekám už taaaak strašně dlouho, že je pro mě momentálně tou nejžádanější knihou!

KNIHA ČÍSLO 2: CARLOS RUIZ ZAFÓN - ZÁŘIJOVÁ SVĚTLA
ANOTACE KNIHY:
„Svým způsobem jsme všichni vlastně rozbité hračky, nemyslíte?“ říká tajuplný výrobce hraček žijící jako poustevník ve svém starém sídle.
Obklopen mechanickými bytostmi, které sám stvořil…

Po ponurých dnech se Irene nemůže dočkat léta a slunce. S mladým Ismaelem v Modré zátoce se zdá být všechno perfektní. Ale záhadný hračkář, který zaměstnal Ireninu matku ve svém sídle v Cravenmoore, střeží hrozivé tajemství. Všechny místnosti jeho obrovského domu jsou plné mechanických tvorů a rafinovaných hraček, jež stvořil, aby unikl osamění. Do některých pokojů se nesmí vstupovat a brzy se domem začnou prohánět temné stíny a z mlhy kolem opuštěného majáku hrozí obávaná zářijová světla. Z idylky se stane místo hrůzy a Irene s Ismaelem prožijí největší a nejnebezpečnější dobrodružství svého života. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Ano, tahle kniha je "na světě" už delší dobu, ale já ji objevila až teď. A proč mě tak najednou zaujala? Přečtěte si první větu v její anotaci: "Svým způsobem jsme všichni vlastně rozbité hračky, nemyslíte?" - no není ta věta dokonalá??? Jsem zvědavá, co mi tenhle příběh přinese :).

KNIHA ČÍSLO 3: AMIE KAUFMAN, JAY KRISTOFF - ILLUMINAE 
ANOTACE KNIHY:
Dramatický příběh o přežití, ztrátě domova a bezmoci doprovází mimořádně originální grafické zpracování dokumentů, e-mailů, vojenských zpráv a novinových článků.

Píše se rok 2575 a dvě znepřátelené korporace jsou ve válce kvůli planetě, která je stěží něčím víc než obřím kusem kamene pokrytým ledem. Obyvatele o útoku nikdo nevaroval, nikomu na nich nezáleží. Kady je nucená spojit se s bývalým přítelem Ezrou a pod nepřátelskou palbou se snaží dostat k evakuační lodi, která oba dostane do bezpečí. Jenže po celé planetě se šíří zmutovaná epidemie. Úniková flotila se snadno může stát pastí a jejich hrobem. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Strašně moc mě zajímá, jak je kniha ztvárněná! A přiznám se, že jsem již měla šanci tuhle knihu vidět a musím říct, že ta obálka je tak neskutečná, že to ani ten obrázek nedokáže ukázat! To musíte vidět na vlastní oči. Navíc jsem velmi zvědavá na styl psaní téhle knihy, protože má být plná dokumentů, e-mailů, vojenských zpráv a novinových článků - jsem zvědavá, jak se s tímto autoři poprali.

KNIHA ČÍSLO 4: CASSANDRA CLAREOVÁ - MECHANICKÁ PRINCEZNA
ANOTACE KNIHY: 
V magickém podsvětí viktoriánského Londýna našla Tessa Greyová domov, kde se konečně cítí v bezpečí. To se však brzy ukáže jako pomíjivé, když Institut, který Tessu a další lovce stínů sdružuje, začíná být ohrožován intrikami a zradou. Po fiasku s Mortmainem, kterému se podařilo uprchnout, se představená Institutu Charlotte Branwellová ocitá v prekérní situaci. Situace využije její odvěký rival Benedict Lightwood a požaduje funkci pro sebe. Charlotte dostane ultimátum: pokud se jí do čtrnácti dnů nepodaří Mortmaina vypátrat, vedení Institutu připadne Lightwoodovi.
Jem, Will a Tessa něco takového nehodlají dopustit a usilovně se snaží získat informace. Pátrání je zavede až do Yorkshiru a podaří se jim zjistit, že Mortmainova nenávist vůči lovcům stínů je velmi osobní. Willa čeká ošklivé odhalení – Mortmain ohrožuje jeho rodinu. Ze zoufalství svěří čaroději Magnusovi své tajemství a žádá jej o pomoc. Tessa se mezitím sbližuje s Jemem, ale nedokáže potlačit ani city k Willovi, ačkoli jí tolik ublížil. A zatímco všichni pátrají po Mortmainovi, netuší, že se pod střechou londýnského Institutu skrývá další špeh. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Milovala jsem svět Lovců stínů, a proto jsem hodně těžce nesla konec celé série Nástrojů smrti... Pak se u nás objevila série Pekelných strojů, kdy děj je zasazen do doby před Nástroji smrti, ale objevují se již známé postavy (Magnus Chase, atd.). Tudíž mě zajímá, jak celá série dopadne a zároveň jsem zvědavá, zda je poslední knihou Cassandry vydané v Čechách.

KNIHA ČÍSLO 5: A. G. HOWARD - BĚSNĚNÍ
ANOTACE KNIHY: 
Soubor povídek z alenkovského světa Šepotání.

Alyssa Gardnerová prošla králičí dírou a rozhodla o svém osudu. Přežila bitvu o Říši Divů i bitvu o své srdce. V tomto povídkovém souboru se můžete společně s ní a její rodinou vrátit do Říše Divů. Zároveň si můžete přečíst i několik vymazaných scén z předešlých knih!

Například povídce s názvem Šest nemožných věcí Alyssa vzpomíná na nejvzácnější okamžiky jejího života před tím, než přišlo Zrcadlení a na to, jak velkou roli hrají kouzla ve štěstí těch, které miluje. Alyssina matka pak v povídce Kluk v pavučině nostalgicky vypráví o svém čase, který strávila v Říši Divů, a zachraňovala muže, který se pak stal jejím manželem. A Morfeus se v povídce Můra v zrcadle pátrá v Zachových vzpomínkách na Šepotání. 


PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Příběhy Alenky z kapánek temnější Říše divů jsem si velmi zamilovala, i když na mě té fantazie v příbězích bylo až dost, že jsem měla problémy si spoustu věcí představit. Ale sérii jsem zdárně dočetla, dokonce musím říct, že si ji ráda přečtu někdy znovu pěkně celou najednou. A tyto povídky by mohly být krásným doplňkem celého příběhu!

KNIHA ČÍSLO 6: DAVID LEVITHAN - JEŠTĚ JEDEN DEN
ANOTACE KNIHY: 
Pro Rhiannon jsou všechny dny stejné. Časem se smířila i s tím, že její přítel Justin je temperamentní, ale odtažitý a že to není kluk z romantických filmů. A naučila se několik základních pravidel: nedělat si příliš velké naděje, neupínat se na Justina a nesnažit se ho změnit.
Ale jednou se vše změní. Justin je jako vyměněný a prožijí dokonalý den. Ovšem příští ráno si Justin z předchozího dne vůbec nic nepamatuje a vše se vrátí do starých kolejí. 
A najednou do jejího života vstoupí cizinec, který tvrdí, že onen dokonalý den strávila s ním – s ním v Justinově těle.


PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Protože její první díl byl plný nádherných citátů a velmi mě překvapil celý příběh, tak mám chuť i na jeho pokračování. Jsem zvědavá, co mi přinese a čím mě překvapí.

KNIHA ČÍSLO 7: KAI MEYER - STRÁNKY SVĚTA
ANOTACE KNIHY:
Ponořte se do nekonečna a ovládněte magii slov s prvním dílem fantasy trilogie!

Furia Salamandra Faerfaxová žije ve světě knih. Sídlo její rodiny v sobě ukrývá nekonečnou knihovnu. Do jejích hlubin se Furia vydává pátrat po jednom velmi speciálním svazku: své vlastní dušeknize. S ním ovládne sílu a magii slov. Ale netuší, jak smrtelné nebezpečí se nad ní vznáší. Každá kniha má totiž i své tajné stránky. Její rodinu ohrožuje mocný nepřítel – a jde po krku i jí. Musí se vydat do Libropolisu, města ztracených knihkupectví, ovšem nebude to snadná cesta. Boj proti vládcům bibliomantiky právě začíná! 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Já si prostě myslím, že tohle je kniha, která nesmí v knihovně chybět žádnému milovníkovi knih! Tak snad ten příběh stojí za to!

KNIHA ČÍSLO 8: ALEXANDRA BRACKEN - PASAŽÉRKA
ANOTACE KNIHY:
Ztratila vše, co znala a milovala… Etta se proto vydává do neznámé země, kde se seznámí s Nicholasem, který uniká z dosahu mocného rodu v Koloniích. Navíc jí začnou pronásledovat agenti usilující o její život. Etta tak zjistí, že zdědila zvláštní schopnosti, o kterých nikdy neslyšela. Aby ochránila své tajemství i svůj život, bude muset cestovat nejen mnoho mil od domova, ale i do minulosti… Nepřátelské rody se ale nevzdávají a chtějí její moc! 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Určitě to bude anotací a mým očekáváním cestování časem!




KNIHA ČÍSLO 9: SARAH JANET MAAS - DVŮR TRNŮ A RŮŽÍ
ANOTACE KNIHY:
Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete. Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Je to upravený příběh Krásky a zvířete, který mám ráda, tak jsem zvědavá, jaký bude. Mám ráda příběhy na motivy pohádek :).





KNIHA ČÍSLO 10: VICTORIA AVEYARD - KŘIŠŤÁLOVÝ MEČ
ANOTACE KNIHY: 
Krev Mare Barrowové je rudá jako většiny obyčejných lidí. Má ale nadpřirozené schopnosti jako Stříbrná, dovede ovládat blesky, což je zbraň, kterou chce královský dvůr získat pod svou kontrolu. Sice ji obvinili, že to vše jen předstírá a je prachsprostá podvodnice, ale jí se podaří uprchnout od Mavena, prince a přítele, který ji zradil. A Mare zjistí něco vskutku překvapivého – není jediná Rudá, kdo má podobné schopnosti. 

Pronásledovaná Mavenem, z nějž se nyní stal pomstychtivý král, vyráží pátrat po rudostříbrných bojovnících, aby je vyzvala k souboji s jejich utlačovateli. Ale nehrozí snad Mare nebezpečí, že se z ní stane přesně taková zrůda, které se pokouší porazit? Nezlomí ji váha životů, jež je nutné položit ve jménu revoluce? 


PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Zaujal mě první díl a jeho příběh. Jsem velmi zvědavá, jak se bude vyvíjet dále.

KNIHA ČÍSLO 11: JOJO MOYESOVÁ - ŽIVOT PO TOBĚ
ANOTACE KNIHY:
Kdybyste ztratili někoho, koho jste moc milovali, jak moc by to změnilo váš pohled na svět? V pokračování světového bestselleru Jojo Moyesové Než jsem tě poznala najdeme Louisu Clarkovou v přesně takové situaci. Po intenzivním půlročním vztahu s ochrnutým Willem Traynorem, který se rozhodl ukončit svůj život asistovanou sebevraždou, zůstává Louisa sama, zmítána smutkem a výčitkami svědomí. Po vážném úrazu se navíc musí vrátit domů k rodičům. Jako by byla najednou zpátky na začátku cesty – život po Willově smrti totiž znamená učit se leccos znovu, stavět na nových základech. Záchranář Sam Fielding, pro něhož je kontakt se smrtí každodenní náplní práce, by snad mohl být právě tím, kdo Louise pomůže se zase vrátit do života, jenomže pak se z Willovy minulosti nečekaně jako uragán vynoří Lily – jeho šestnáctiletá nezvladatelná dcera. A všechno je rázem jinak… 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Těším se na návrat Louisy! Tuhle postavu jsem si neskutečně zamilovala a jsem vážně zvědavá, jak se se svým životem popere po své ztrátě... Zda bude stále tak veselá a spontánní, nebo smutná a zklamaná.

Jaká jsou Vaše knižní vánoční přání? Pochlubte se :).
Přeji Vám, aby se Vaše nejenom ta knižní přání vyplnila a užili jste si Vánoce tak, jak si přejete :).


4 komentáře:

  1. Jedenáct knih je slušná kupka :) Winter mám taky na seznamu, Dvůr trnů a růží můžu jen doporučit! A poslední dobou pokukuji po Jojo Moeys, měla bych si od ní něco přečíst. Tak ať se ti přání vyplní ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla právě z knihy Než jsem tě poznala od JoJo úplně nadšená a to tenhle žánr vůbec nevyhledávám ;). Moc se mi líbila! Dám na tvou radu a Dvůr trnů a růží při nejhorším seženu (pokud Ježíšek nepřinese :)). Děkuji :) Měj se moc hezky :)

      Vymazat
  2. Skvělý výběr, na většině bychom se mohli shodnout a některé už zdobí moji knihovnu, tak snad pod stromečkem nějakou knihu najdeš :)
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat