12.12.16

KNIHOMOL PÍŠE... #4 - JAK SI VYBRAT DALŠÍHO ADEPTA NA ČTENÍ?

KNIHOMOL PÍŠE... #4 - JAK SI VYBRAT DALŠÍHO ADEPTA NA ČTENÍ?

Znáte ten pocit, když dočtete knihu a máte dilema, co číst dál? Mám plnou polici nepřečtených knih a stejně mám vždy velký problém vybrat další knihu na přečtení (z toho množství se prostě nemohu rozhodnout!)... Občas se prostě stane, že svého favorita (knihu, na kterou se vyloženě těším, až si ji přečtu) nemám... Takže co s tím? Mám několik vyzkoušených metod:

1) VYBÍRÁNÍ POSLEPU
Je to jedna z nejjednodušších metod. Knihy rozložím po zemi/stole a pěkně poslepu vyberu jeden kousek. Vidíte? Je to snadné :).
Pro mě špatná metoda... Bohužel kolikrát mám knihy tak osahané, že vím přesně, na které mám položenou ruku... Tak jsem přešla na metodu číslo 2.

2) LÍSTEČKOVÁ METODA
Opět jednoduchá metoda na rozhodování, ale potřebujeme už tužku a papír (nebo rovnou proužky či lístečky). Na lístečky si napíšu názvy knih, ty potom zmuchlám či popřekládám tak, aby nebylo vidět písmo a pak pouze vylosuji.
Vcelku dobrá metoda. Bohužel hrozí, že na knihu zrovna nebudete mít chuť a budete losovat až do nekonečna. Tudíž bylo potřeba vymyslet jinou...

3) METODA "KTERÁ RUKA/KNIHA"?
Tuhle metodu se mnou provozují kamarádi a přítel (nejraději v knihkupectví, když se nedokážu rozhodnout, kterou ze dvou knih koupit). Pokud je rozhodování mezi dvěmi knihami, je to snadné - "Z které ruky chceš?" Větší problém nastane, když musím volit mezi větším počtem knih. Ostatní tedy seznámím s anotacemi všech vybraných knih, vyberou 2, které je něčím zaujmou a pokud se neshodnou pouze na jedné, následuje klasicky "z které ruky chceš?"
Tuhle metodu používám hlavně ve chvíli, kdy se nedokážu rozhodnout mezi knihami, na které se těším všechny a tudíž nedokážu vytvořit žebříček, v jakém pořadí se do nich pustit :). Nikdy nejsem výběrem zklamaná, i když mi s ním pomáhá vždy někdo jiný.

4) ÚRYVKOVÁ "ZAČÍTACÍ" METODA
Ta poslední a u mě nejvíce využívaná metoda! Otevřu své knihy (je jasné, že když se nedokážu rozhodnout, je jich klidně i 5 a víc) na začátku a čtu - snažím se začíst po třech stránkách. U které knihy se mi to podaří, tu už nezavírám a čtu rovnou dál :). Je jasné, že jich kolikrát projdu hodně a hodně jich i odložím, než najdu "tu pravou" pro mou náladu a momentální nároky :).


Jak si svého adepta na čtení vybíráte vy? Máte také své originální metody? Pochlubte se, budu ráda... 
Vaše Misha:)


2 komentáře:

  1. Já vybírám podle toho na co mám chuť a většinou má knihy k recenzi, které musím číst prvotně, ale vzhledem k tomu, že si je vždy vybírám pořádně máš se vždy na co těšit. Takže za mě je to, mám chuť vraždit- přečtu si drama :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já k recenzi knihy zatím nemám, jak jsem prakticky nováček... :) Takže zatím opravdu hodně váhám, co kdy začít číst =)

      Vymazat