17.12.16

VELKÝ VÁNOČNÍ ÚKLID KNIHOVNY

VELKÝ VÁNOČNÍ ÚKLID KNIHOVNY 

(ALE I DALŠÍCH MÍSTNOSTÍ, TY OVŠEM NEJSOU TAK ZAJÍMAVÉ :D)

Nikdo nemá rád vánoční úklidy... Přiznám se, že já žádný maniak do uklízení nejsem, ale úklid knihovny před Vánoci mám moc ráda :). Nejenom, že si znovu připomenu, které všechny skvělé knihy vlastním, ale hlavně je přeskupím podle momentálních potřeb (tzn. doplním kompletní série, přeskládám knihy dle žánrů, atd.). Letošní úklid již proběhl a moje knihovna se skví v celé své kráse uklizená a přehledná (samozřejmě pouze pro mě). Navíc jsem potřebovala novou polici na knihy, takže jsem řešila problém s nedostatkem místa (ano, není to tak dávno, co jsem dala svých 40 knih pryč hlavně z důvodu, že už je nikdy znovu číst nebudu, ale pořád mi jich zbývá obrovské množství, které neustále narůstá). A jak teď tedy má knihovna vypadá? Pojďte se na to se mnou podívat :).


Nebudu ani zmiňovat, co to je, když se vyndavají veškeré knihy z knihovny a ona vypadá takhle pustě... 






Je to velmi smutný pohled, ALE...! Dává vám to možnost znovu si prohlédnout všechny knihy, které vlastníte a NAVÍC si můžete všechny roztřídit tak, jak potřebujete... :)










Knih už mám opravdu hodně, tak samozřejmě nastal problém, kde je uskladnit. Už jsem se zmiňovala o tom, že jsem na ně musela vytvořit nový prostor (polici ve skříňce). Nu, a tady je :).



ALE PO CHVÍLI (SPÍŠE PO NĚKOLIKA HODINÁCH) PRÁCE SE KNIHOVNA SKVÍ V NOVÉ KRÁSE, AŽ PŘECHÁZÍ ZRAK. NEJTĚŽŠÍ VŠAK PRO MĚ BYLO VYMYSLET JEJÍ USPOŘÁDÁNÍ...


Tady vznikla nová police na knihy :). A vybrala jsem do nich své oblíbence (např. Hunger Games komplet, sérii Čistý, Nástroje smrti, Harry Potter, Zlodějka knih a spoustu dalších :). Knihy jsou umístěné do dvou řad bez jakéhokoli třídění, či uspořádání. Jsou to prostě mé srdcovky :). Myslím, že není co dodat...



Tohle je má hlavní knihovna!!! Pět polic plných knih srovnaných do dvou řad (a konečně zbývá místo na ty nové :)). 
Horní dvě police vyplňují kompletní série knih, které vlastním (akorát je třeba nemám dočtené, což není problém, je tam na ně ponechané místečko) či série, o kterých nevím, zda někdy kompletní budou. 
Třetí police od shora patří sériím, které v žádném případě nemám kompletní, protože třeba ještě nejsou dopsané či přeložené.
Čtvrtá police od shora je policí "jednodílovek" (knih, které začínají i končí pouze jednou knihou). A řeknu vám, že mě hodně zarazilo, kolik vlastním sérií!! To je neskutečný!! Jednodílných knih mám minimum!
Nu a poslední police je policí nepřečtených knih. Ano, i já vlastním nespočet (tipla bych tak cca 30 knih) nepřečtených knih, na které není čas či momentální nálada.
Každopádně doufám, že mi Ježíšek nadělí několik knih, které tuhle polici třeba i zaplní :)...


Ano, napadlo mě knihy rozdělit podle žánrů a podle toho je naskládat do jednotlivých polic. Ale takhle je to pro mě více přehledné. A jestli se ptáte, zda mám takhle "málo" srdcovek, že mi na ně stačila jedna police... Ne, nemám!!! Zděsila jsem se, když jsem zjistila, kolik skvělých knih se mi do ní nevešlo!!! Ale není všem dnům konec :). Při příštím Vánočním úklidu bude zase všechno jinak, uvidíte... ;)

A co vy a vaše vánoční úklidy knihoven?
Vaše Misha:)

9 komentářů:

  1. Ahoj,máš to hezky uspořádané :) já knihovnu nemám a tak knihy skladuju na skrince,ktera je menší než já a mám tam cca pouze 90 knih a děsím se kam je budu dávat po Vánocích :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám... :) Dříve jsem měla hodně malou skříňku na knihy... A měla jsem pocit, že tam nemohu nikdy nacpat všechny, které bych chtěla... Tak jsem sháněla alespoň nějaké starší skříně, abych je mohla vyplnit knihami a podařilo se! :) Mám je cca 3 roky a nemůžu si na ně stěžovat (alespoň z pohledu místa na knihy :)).

      Vymazat
  2. Skvělý článek :) To byl pořádný úklid :) Já bych něco takového ve své knihovničce potřebovala provést jako sůk, ale zatím na to nemám odvahu :) Trochu se bojím, že když ty knihy vyndám, už je tam nikdy všechny nenarvu zpátky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já to takhle dělám každoročně právě :D a když už se nevejdu, nějak to řeším :D :D Uznávám ale, že mívám takovýhle strach taky :D a dost často (stačí, když si koupím nové knihy :D).

      Vymazat
  3. Ahoj.
    Na úklid se také chystám, i když ne zas takový jako ty. Ten už mi totiž proběhl v létě, když mi přítel dodělal novou knihovnu - http://medvedioaza.blogspot.cz/2016/07/nova-knihovna-foto-clanek.html . Mám ale na příští rok nějaké čtecí plány a tak tomu chci uzpůsobit svou poličku pro knihy, které bych ráda co nejdříve přečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihovnu máš prostě nádhernou :) A na to,jak je maličká, je v ní naskládáno obrovské množství knih - to je úžasný! Já je mohu do té své dát max. ve dvou řadách, takže mojí knihovnou je opravdu skříň od podlahy skoro po strop.. Ale tak někdy se to určitě změní ;) Dej určitě vědět, jak dopadla tvá polička pro čtecí plány ;)

      Vymazat
    2. Děkuji. Počítám, že se na to vrhnu mezi svátky. Pak budu muset probrat ještě e-book a ten si zařadit do složky Chci číst, co mívám na ploše. Tam si vkládám knihy, které se chystám přečíst co nejdříve stejně jako do poličky.

      Vymazat
    3. Já nějak s elektronickou čtečkou kamarádka nejsem... :/ Dokud jsem jezdila vlakem, tak ano, ale teď mi leží v poličce a čeká na svou slavnou chvíli, kdy bude opět užitečná... :(

      Vymazat
    4. Já čtu přes starší mobil, který už jinak nefunguje. Dá se na něm upravit velikost písma pro čtení i podsvícení, což s míma pěti dioptriema je fakt dobrá věc :-D Občas ho používám i jako mp3. Dobré to taky je, že kolikrát si přečtu nějakou knihu jako e-book a pak si ji i díky tomu koupím i jako klasickou knihu. Naposledy se m to tak stalo u knihy Zloději času, kterou mám i zrecenzovanou.

      Vymazat