09.12.16

PADLO MI DO OKA - PROSINEC 2016

PADLO MI DO OKA - PROSINEC 2016

Zdá se to jenom mně, nebo v prosinci již upadá podzimní běsnění při vydávání nových knih? Určitě jich vychází méně, ale stejně jsem v nich našla několik kousků, ke kterým bych si ráda našla cestu. Tak se na ně pojďme podívat :).


1) JESSICA KHOURYOVÁ - ZAKÁZANÉ PŘÁNÍ

ŽÁNR: Dobrodružné, Sci-fi a fantasy, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ: 10.12.2016

ANOTACE KNIHY:
Ona je nejmocnější džinka ze všech. On je chlapec z ulice. Jejich láska otřese světem.
Když Aladin objeví kouzelnou lampu, džinka Zahra se zjeví ve světě, který neviděla stovky let – světě, kde jsou zapovězena kouzla a samotná existence Zahry je nebezpečná. Aby přežila, musí se s pomocí prastaré magie skrývat, dokud její nový pán nevysloví svá tři přání. Jakmile se však naskytne příležitost vysvobodit se, Zahra se musí rozhodnout: je její svoboda důležitější než její láska?
Vzrušující příběh o zradě, zapovězené lásce a nebezpečné magii. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Má zajímavé a neobvyklé téma (ano, téma lásky je tu neustále, ale láska džina?). Jsem zvědavá, jak se autorka s tématem popere a jak bude příběh napsán. Navíc je to autorka knihy Počátek, který jsem četla před delší dobou a moc se mi líbila :).

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Je to YA kniha, tudíž čekám spíše oddechové čtení, protože jsem jaksi starší než běžné čtenářky těchto knih (nenechte mě v tom, že je nás takových víc... :( ). Ale jak říkám neustále: oddechových knih není nikdy dost, tak proč nezkusit i tuhle :).


2) HUGH HOWEY - PRACH

ŽÁNR: Literatura světová, Romány, Sci-fi a fantasy
SÉRIE: Silo
DÍL: 3.
DATUM VYDÁNÍ: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Kultovní román Silo čtenářům představil fascinující a propracovaný postapokalyptický svět podzemních základen. Turnus vylíčil, co stálo u zrodu tohoto světa. A v Prachu, závěrečném dílu bestsellerové trilogie, se tento svět dobere svého konce.
Život v silech už nebude mít dlouhého trvání: operace Padesát Světového řádu spěje k vyvrcholení, to však bude jiné, než mohl kdokoli očekávat. Osudy hrdinů ze Sil 1, 17 a 18 se protnou, aby přinesly poslední velký příběh a odpovědi na otázky, které se vinuly celou sérií. 
Prach vypráví o nezlomné touze přežít navzdory osudu i okolnostem. Vypráví o zlobě, zkáze, naději a vykoupení. A hlavně o lidech a jejich existenci ve světě, který je až nebezpečně povědomý – ve světě, jehož zkázu (jsme) si přivodili sami… 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Určitě se budete hodně smát, když řeknu, že na tuhle sérii mám zálusk už delší dobu a stále jsem nebyla schopná si ji sehnat a přečíst si první dva díly! Ten čas utekl tak rychle a je tu díl třetí a já stále nevím, jaká celá série je! Stydím se opravdu hodně a chybu budu muset brzy napravit!

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Přesně ani nevím, ale snad důstojné pokračování svých předchozích dílů (ano, já vím, zatím jsem je nečetla)... Doufám, že je to kvalitní dystopická kniha/série, která mě zase jednou dostane!


3) LAURIE HALSOVÁ ANDERSONOVÁ - MLUV

ŽÁNR: Literatura světová, Pro děti a mládež, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Jsi si jistá, že tobě se to stát nemůže?!
Melinda Sordino nastupuje do prvního ročníku na Merryweatherskou střední s cejchem na čele. Potom co zavolala na závěrečný školní večírek policii, se s ní skoro nikdo ze spolužáků nebaví. Už jen cesta do školy představuje pro Melindu obrovské sebezapření, následují však o nic méně trýznivé hodiny a hodiny se spolužáky, kteří ji ostentativně přehlížejí. Melinda se uzavírá do sebe a čím dál více se izoluje od svého okolí. Málokdo by si všiml, že téměř nemluví, a už ani nikoho nezajímá, proč tehdy na policii zavolala... 

Působivý román Laurie Halsové Andersonové se dočkal již brzy po vydání velkého ohlasu ze strany čtenářů i kritiků. Autorka za něj obdržela několik významných ocenění a byla také nominována na americkou Národní cenu za literaturu v kategorii Young Adult. Později byl román zfilmovaný v hlavní roli s Kristen Stewartovou (Mluv, 2004). 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Jsem si vědoma toho, že kniha vyšla již v listopadu a já ji mám až v tomhle článku. Ale dostala jsem se do knihkupectví a vcelku mě zaujala, tak si myslím, že jí patří čestné místo tady.

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: V poslední době vyhledávám YA knihy s těžšími tématy (teď je jich všude mraky!!! A ne každá je skvělá!) a tahle kniha k nim určitě patří. Navíc je oceněn několika cenami (což byla Včelí královna také a nijak moc mě neohromila), tak jsem vážně zvědavá, co mi může nabídnout.


4) JENNIFER L. ARMENTROUT - SEZNAM MRTVÝCH
ŽÁNR: Literatura světová, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Ella se před pár měsíci rozešla se svým přítelem Gavinem. Na začátku nového školního roku se s kamarádkou Linds rozhodnou, že si poslední rok na střední škole užijí naplno. Ovšem cestou z večírku je Ella přepadena neznámým útočníkem a všechno se změní. Sedmnáctiletá studentka se ocitá v centru vyšetřování pokusu o vraždu, přesto se snaží vrátit do zaběhlých kolejí.

Ella nedokáže setřást pocit, že ji někdo sleduje. Když se začnou záhadně ztrácet její spolužačky a objevovat mrtvá těla, dívka začne podezírat i své nejbližší přátele, včetně pohledného trenéra sebeobrany Jensena. Navíc se zdá, že vraždy mají něco společného se starou nešťastnou událostí. V malém virginském městečku Ella náhle neví, komu může věřit.
Seznam mrtvých je napínavý thriller pro mládež protnutý romancí, něco jako filmový Vřískot namíchaný s autorčiným románem Neohlížej se. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Opět kniha, která mi padla do oka v knihkupectví. Jsem vážně zvědavá, jak budou v příběhu propojené prvky thrilleru a romance :).

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Určitě příběh, kde se bude hodně zacházet do pocitů hlavní hrdinky Elly - rozhodování, zhodnocování, uvažování, atd. Snad se také budu bát ohlížet za sebe!


5) CAROLINE ERIKSSON - V MLZE

ŽÁNR: Detektivka, Thriller
DATUM VYDÁNÍ: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Z VÝLETU NA OPOUŠTĚNÝ OSTROV…
Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné.
…SE VRÁTILA JENOM ONA
Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu?
V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Většinou knihy tohoto žánru nevyhledávám, ale po přečtení Dívky ve vlaku si myslím, že bych mohla zkusit něco tomu podobného, tak proč ne tento příběh? :)

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Mrazivý příběh plný napětí! Vím, že ho dříve než po novém roce neotevřu, protože Vánoce mám za svátky klidu a míru (takže uznejte sami, že tohle téma se k nim moc nehodí), ale leden má přesně takové počasí na čtení téhle knihy - takže v tuhle dobu bych po ní určitě s radostí sáhla. Vážně jsem velmi zvědavá, jestli mě uhrane...

Na které knihy Vám padlo vaše oko? Podělte se...
Vaše Misha:)

3 komentáře:

  1. Zakázané přání vypadá skvěle, a ta obálka <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je neskutečně nádherná!!! Jsem zvědavá, jestli v reálu bude třeba ještě o něco vylepšená (co na fotce nebývá vidět) ;)...

      Vymazat
  2. Zakázané přání mám také na seznamu, obálka i anotace vypadá skvěle. :)

    OdpovědětVymazat