01.12.16

PRÁVĚ ČTU #3 - NOVÁ PLANETA

PRÁVĚ ČTU #3  - NOVÁ PLANETA


ANOTACE KNIHY:
Hlavní postavou nového románu je Daniel, vyrůstající v technicky vyspělé a zcela uzavřené civilizaci, která si říká Nová planeta. Odlidštěná společnost dělící se na vyvolené a nevyvolené předstírá, že opustila Zemi, ale ve skutečnosti kolem sebe jen postavila neprostupný val. Vyvolený a privilegovaný Dan miluje své tři nevlastní bratry a netuší, že oni ho nenávidí. Dílem zrady se jednoho dne ocitne na hromadě mrtvol pod valem Nové planety. Není cesty zpět. Začíná jeho boj o holé přežití v zaostalém světě za zdí. Odhalí, na jakých hrůzných základech je postavena civilizace Nové planety, a musí přehodnotit vše, v co dosud věřil. Podobně jako na starozákonního Josefa na něj čeká odpovědnost za život všeho lidu, ale také velké shledání. Jak se popere se svým neobyčejným osudem? Dokáže bratrům odpustit? 


* * * * *

Kniha mě zaujala už v knihkupectví a to nejenom tím, že má přes 600 stránek (miluju, když má knížka tolik stránek!!!), ale hlavně proto, že ji sepsal český autor. A jak je u mě zvykem, neodolala jsem a koupila ji.

Otevřela jsem ji hned, jakmile jsem měla čas a světe, div se (!) - já se do ní nedokážu začíst... Mám za sebou už 200 stránek z celého příběhu a pořád mi přijde, že se strašně táhne a všechno moc popisuje a zbytečně natahuje... Nevím... Rozečtenou už jí mám celkem dlouhou dobu a vždy radši sáhnu po nějaké práci, než po téhle knize. Navíc mi včera dorazila jiná mnou velmi očekávaná kráska (JAY ASHER - Vánoční zázrak) a pořád se na mě směje z poličky, protože je adventní čas a k němu tyhle knihy prostě patří (ať si říká kdo chce, co chce). Takže mám dilema, jak se rozhodnout. DOČÍST X NEDOČÍST X NECHAT NA POZDĚJI X ATD. 
Pořád doufám, že když ji neodložím, děj se rozjede. Nabere spád a srazí mě na kolena. Ale zatím z knihy tenhle pocit nemám... :(

(Ano, vidíte správně! Když mám rozečtenou knihu s papírovým přebalem, tak jde vždy dolů.:))

Četli jste knihu? Co byste mi poradili? Nechat na později x číst dál x jiná možnost? Co jste na knihu říkali vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat