31.12.16

ROK 2016

KNIŽNÍ ZÚČTOVÁNÍ - ROK 2016

Stejně tak jako píšu měsíční zúčtování, napíši i zúčtování roku 2016 (možná pouze čistě pro můj přehled a potřebu). Byl plný skvělých i méně skvělých knih. Při sepisovaní všech přečtených knih jsem si všimla, jak úžasný pocit nostalgie mě přepadal. Úplně si pamatuji, jak a kde jsem určité knihy četla (ve vlaku, doma v posteli s čajem, atd.) - hned se mi vrátily všechny vzpomínky na ně. Doufám, že nejsem jediná s těmito nostalgickými zážitky.
Užijte si článek/přehled a sbírejte inspiraci na další čtení v roce 2017 - stejně jako já!

LEDEN 2016:
1) URSULA POZNANSKI - EREBOS (318 stran)
2) J.GREEN, M. JOHNSONOVÁ, L. MYRACLEOVÁ - Sněží, sněží (261 stran)
3) URSULA POZNANSKI - Saeluculum (478 stran)
4) CASSANDRA CLAREOVÁ - Mechanický anděl (364 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1421 stran

ÚNOR 2016:
5) STEPHANIE PERKINS - Lola a kluk od vedle (308 stran)
6) AVA DELLARIA - Dopisy na konec světa (261 stran)
7) COURNEY COLEYOVÁ - Nocte (341 stran)
8) VICTORIA AVEYARDOVÁ - Rudá královna (359 stran)
9) J. KENT MESSUM - Návnada (220 stran)
10) RICK YANCEY - Nekonečné moře (302 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1791 stran

BŘEZEN 2016:
11) MIROSLAVA VARÁČKOVÁ - Adaptace (262 stran)
12) TOMMY WALLACH - Všichni jsme hleděli vzhůru (326 stran)
13) AMY TINTEROVÁ - Reset (357 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 945 stran

DUBEN 2016:
14) A. G. HOWARDOVÁ - Zrcadlení (427 stran)
15) JOHN LUTZ - Spolubydlící (216 stran)
16) JOHN GREEN, DAVID LEVITHAN - Will Grayson, Will Grayson (278 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 921 stran

KVĚTEN 2016:
17) SCOTT WESTERFELD - Mezi dvěma světy (483 stran)
18) JULIANNA BAGGOTTOVÁ - Oheň (435 stran)
19) STEPHEN CHBOSKY - Ten, kdo stojí v koutě (212 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1130 stran

ČERVEN 2016:
20) ALEX FLINN - Dýchání pod vodou (213 stran)
21) NEAL SHUSTERMAN - Bez šance (301 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 514 stran

ČERVENEC 2016:
22) JOJO MOYESOVÁ - Než jsem tě poznala (406 stran)
23) JOELLE CHARBONNEAU - Univerzita vyjímečných: Zkouška (299 stran)
24) MADELEINE ROUX - Sanctum (342 stran)
25) ANDERS DE LA MOTTE - Game (357 stran)
26) FRANCESKA ZAPPIA- Uvnitř mé hlavy (363 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1754 stran

SRPEN 2016:
27) CASSANDRA CLAREOVÁ - Mechanický princ (383 stran)
28) JOSH MALLERMANN - V PASTI (257 stran)
29) JANDY NELSON - Dám ti slunce (356 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 996 stran

ZÁŘÍ 2016:
30) ERNEST CLINE - Ready player one (423 stran)
31) MICHAEL NORTHROP - V pasti (207 stran)
32) RICK YANCEY - Poslední hvězda (319 stran)
33) PAULA HAWKINS - Dívka ve vlaku (326 stran)
34) JACK THORNE, JOHN TIFFANY, J. K. ROWLING - Harry Potter a prokleté dítě (407 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1682 stran

ŘÍJEN 2016:
35) ROMAIN ROLLAND - Petr a Lucie (96 stran)
36) GAYLE FORMANOVÁ - Byla jsem tu (272 stran)
37) ABBIE RUSHTON - Odpusť mi. Megan (253 stran)
38) MARCUS ZUSAK - Zlodějka knih (526 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 1147 stran

LISTOPAD 2016:
39) LAURA RUBYOVÁ - Včelí královna (281 stran)
40) LIZ COLEYOVÁ - Návrat z temnoty (301 stran)
41) RICHARD SKOLEK - Moudré z nebe (97 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 679 stran

PROSINEC 2016:
42) JAY ASHER - Vánoční zázrak (243 stran)
43) MARTIN VOPĚNKA - Nová planeta (623 stran)

POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 866 stran

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH KNIH: 43 KNIH

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH STRAN: 13 846 STRAN


Fíha, tolik přečtených knih jsem ani nečekala! Mám pocit, že jsem jich chtěla přečíst maximálně 40 (i když přesně si to nepamatuji, protože jsem si to loni ještě nikam nezapisovala). Celkový součet mě překvapil a potěšil zároveň :). Snad se mi bude alespoň takhle dařit i příští rok, který nám již klepe na dveře (nebo do nich už vešel - záleží na tom, kdy článek čtete:))!


NOVĚ OBJEVENÉ SÉRIE: 
Každý rok je více objevených sérií, než dočtených. Letošní rok není výjimkou :). Takže, které to jsou? 
1) GAME od Anderse de la Motteho (Díly: Game, Buzz, Bubble) 
2) UNIVERZITA VÝJIMEČNÝCH od Joelle Charbonneau (Díly: Zkouška, brzy vyjde díl druhý - Zrada)
3) RUDÁ KRÁLOVNA od Victorie Aveyardové (Díly: prozatím Rudá královna a Křišťálový meč)
4) PEKELNÉ NÁSTROJE od Cassandry Clareové (Díly: Mechanický anděl, Mechanický princ, Mechanická princezna - ještě nemám přečteno a nevlastním)
5) NOCTE od Courtney Coleyové (Zatím vyšel pouze 1. díl s názvem Nocte)

DOČTENÉ SÉRIE:
Dočetla jsem několik knižních sérií a to: 
1) PÁTÁ VLNA od Ricka Yanceyho (Díly: Pátá vlna, Nekonečné moře, Poslední hvězda)
2) ČISTÝ od Julianny Baggottové (Díly: Čistý, Splynutí, Oheň)
3) RESET od Amy Tinterové (Díly: Reset, Rebel)
4) ŠEPOTÁNÍ od A. G. Howardové (Díly: Šepotání, Divotání, Zrcadlení)

NEJLEPŠÍ KNIHY ROKU 2016, NA KTERÉ NEMOHU ZAPOMENOUT (NEZAHRNUJI DO TOHO SÉRIE KNIH, POUZE KNIHY JEDNODÍLNÉ):
Každý rok se objeví několik skvělých knih, u kterých jsem velmi ráda, že jsou ozdobou mé knihovny. A které to byly letos? Pojďte se podívat. 
1) TEN, KDO STOJÍ V KOUTĚ od Stephena Chboskyho
2) BEZ ŠANCE od Neala Shustermana
3) NEŽ JSEM TĚ POZNALA od Jojo Moyesové
4) V PASTI od Joshe Malermana
5) DÍVKA VE VLAKU od Pauly Hawkinsové
6) ZLODĚJKA KNIH od Marka Zusaka
7) NÁVRAT Z TEMNOTY od Liz Coleyové
8) VŠECHNY MALÉ ZÁZRAKY od Jennifer Nivenové

KNIHY, KTERÉ BYLY SPÍŠE ZKLAMÁNÍM NEBO JSEM OD NICH OČEKÁVALA NĚCO JINÉHO:
A stejně tak, jako se najdou knihy pro mě skvělé, najdou se i takové, které až tolik nezaujmou. Které to jsou? Právě tyhle:
1) NÁVNADA od Kenta Messuma
2) MEZI DVĚMA SVĚTY od Scotta Westerfelda
3) NOVÁ PLANETA od Martina Vopěnky
4) SANCTUM od Madeleine Rouxové 
5) V PASTI od Michaela Northropa
6) ODPUSŤ MI. MEGAN od Abbie Rushtonové
7) VČELÍ KRÁLOVNA od Laury Rubyové

KNIHY S NEJHEZČÍ OBÁLKOU: 
Určitě to má spousta knihomolů společné - milují knihy s nádhernými obálkami (ať už je příběh uhrančivý, či nikoli). A stejně tak je mám ráda i já a v mé knihovničce mají své místo! Za tento rok jsou to tyto knihy:
1) MECHANICKÝ ANDĚL od Cassandry Clareové
2) DOPISY NA KONEC SVĚTA od Avy Dellairy
3) NOCTE od Courtney Coleové
4) ZRCADLENÍ od A. G. Howardové
5) UVNITŘ MÉ HLAVY od Francescy Zappia
6) MECHANICKÝ PRINC od Cassandry Clareové
7) BYLA JSEM TU od Gayle Formanové
8) ZLODĚJKA KNIH od Marka Zusaka
9) VČELÍ KRÁLOVNA od Laury Rubyové
10) VÁNOČNÍ ZÁZRAK od Jaye Ashera
11) RUDÁ KRÁLOVNA od Victorie Aveyardové

KNIHY S NEJHORŠÍ OBÁLKOU:
Stejně tak, jako je to s nejlepší/nejhorší knihou podle obsahu, je to i s obálkami. Některé jsou dechberoucí, jiné moc nezaujmou. Tento rok se mi nejméně líbily knihy s těmito obálkami (nezařazuji knihy, které mám pouze v elektronické verzi):
1) NÁVNADA od Kenta Messuma
2) SPOLUBYDLÍCÍ od Johna Lutze
3) TEN, KDO STOJÍ V KOUTĚ od Stephena Chboskyho
4) GAME od Anders de la Motte
5) READY PLAYER ONE od Ernesta Clineho
6) MOUDRÉ Z NEBE od Richarda Skolka
7) ODPUSŤ MI. MEGAN od Abbie Rushtonové

NEJLÉPE GRAFICKY ZPRACOVANÉ KNIHY:
Víme všichni moc dobře, že pokud je kniha graficky krásně provedená, je to pastva pro oko a snadno si čtenáře přitáhne (i když kolikrát děj nemusí stát za to). Každopádně tento rok jsem přečetla hned několik knih nádherně graficky provedených - ať už označením kapitol, nebo zdobením stránek, atd. Samozřejmě Vám neprozradím, v čem jsou tak vyjímečné a originální v grafickém provedení, na to si budete muset přijít sami :). Tady jsou:
1) V PASTI od Michaela Northropa
2) ZLODĚJKA KNIH od Marka Zusaka
3) VÁNOČNÍ ZÁZRAK od Jaye Ashera
4) MEZI DVĚMA SVĚTY od Scotta Westerfelda
5) V PASTI od Joshe Malermana
6) VŠICHNI JSME HLEDĚLI VZHŮRU od Tommyho Wallacha
7) ZRCADLENÍ od A. G. Howardové
8) SANCTUM od Madeleine Rouxové 

NEJHŮŘE GRAFICKY ZPRACOVANÉ KNIHY:
Stejně jako v normálním životě my obyčejní smrtelníci šlápneme vedle, tak přesně tak občas vedle šlápnou i grafici knih (ovšem co se líbí jednomu, nemusí být pro druhého, znáte to - proti gustu...). Tohle je několik knih, u kterých se mi grafické zpracování nijak nevrylo pod kůži a bylo mi občas až protivné. Zkrátka i mistr tesař se někdy utne.
1) READY PLAYER ONE od Ernesta Clineho
2) MOUDRÉ Z NEBE od Richarda Skolka

NEJKRÁSNĚJŠÍ CITÁTY Z TĚCHTO KNIH: 
"Jsem, co jsem, a to je skvělý." - Will Grayson, Will Grayson
* * * * *
"Nejlepší knihy nevyprávějí o tom, o čem jste nikdy dřív nepřemýšleli. Vyprávějí o tom, o čem přemýšlíte neustále, akorát vás nikdy nenapadlo, že o tom přemýšlí i někdo jiný." - Všichni jsme hleděli vzhůru
* * * * *
"Chci tím říct, že musíš bojovat za to, v co věříš." - Včelí královna
* * * * *
"On byl cvok, který se natřel načerno a porazil celý svět. Ona zlodějka knih, která neměla slova." - Zlodějka knih
* * * * *
"Jestli chcete připravit lidi o lidskost, myslím, že zničit smích je dobrý způsob, jak začít." - Nekonečné moře
* * * * *
"Cítím se nekonečně." - Ten, kdo stojí v koutě

(Berte, prosím, v potaz, že tohle je přehled pro mou osobu. Knihy, které zaujaly mne, nemusí zaujmout někoho jiného a naopak. Článek je spíše orientační.)

Omlouvám se za trochu delší článek, nějak jsem jeho délku vůbec předem neodhadla... :)

Jak se dařilo při čtení v celém roce 2016 Vám? Jste spokojení s počtem přečtených knih? Co se Vám nejvíce líbilo na některé knize a co naopak nejméně? Budu ráda za každý názor/komentář/shodu/neshodu se mnou :).
Vaše Misha:)





4 komentáře:

  1. Zlodějku knih jsem sice nečetla, ale viděla film a nedivím se tedy jak moc byla kniha úžasná. Stejně tak Všechny malé zázraky, na které mám delší dobu zálusk, tak snad si je brzy objednám :D Jinak s obálkami, které se ti líbí musím naprosto souhlasit, hlavně Nocte a Dopisy na konec světa - což jsou zároveň jedny z nejoblíbenějších knih v roce 2016 :D Hezké čtení v dalším roce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si po přečtení Zlodějky knih pustila i film. Bohužel mě spíše zklamal, i když jsem ho obrečela jako knihu! Děkuji, Tobě též pěkné čtení :)

      Vymazat
  2. Taky mě takové pocity přepadaly, když jsem sestavovala svůj seznam. :)
    Heh v srpnu a v září jsi četla knížky se stejným názvem: V pasti, byly si nějako podobné nebo vůbec? :) Každopádně Zlodějka knih je super a těším se, až si přečtu Dívku ve vlaku, co tu na mě čeká! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nn, každá byla o něčem jiném (stejné mají pouze názvy)... :) Jedna mě totálně zklamala, ale ta od autora Joshe Malermana byla neskutečně úžasná! Mám jí ve svých TOP 2016 knihách ;).

      Vymazat