02.01.17

10 KNIŽNÍCH DNÍ - DEN 1.: DESET SKVĚLÝCH KNIH

10 KNIŽNÍCH DNÍ - PROJEKT

Na tenhle projekt jsem narazila čistě náhodou na tomto blogu (zde k nahlédnutí). Rozhodla jsem se, že se do něj také zapojím :). Bude náročné napsat každý den jeden článek, ale je to krásné oživení blogu a mé mysli :) Myslím, že někomu se bude hodit menší vysvětlení tohoto projektu.
O co tedy jde? ... Projekt je na dobu 10ti dní, kdy vydáváte články na určitá témata (zmíním je dole na konci článku). Pomocí těchto článků se vaši čtenáři dozví, který hrdina, které obálky, které knihy, atd. jsou pro vaše srdce důležité. 
Myslím si, že je to skvělý nápad, tak jdeme na to!



Dnešním tématem jsou skvělé knihy! Pro každého jsou to jiní adepti, já mám samozřejmě své také a věřte mi, nebylo lehké vybrat jenom 10 z nich. Každopádně se už předem omlouvám, protože většina knih je vybrána z nějaké série (což se není čemu divit, protože těch mám plný 4 police knihovny, ale jednodílovek mám pouze necelou jednu)...

KNIHA Č. 1: HUNGER GAMES (Suzanne Collins)


Příběh Katniss Everdeenové samozřejmě obletěl svět! A já v něm prožila několik neskutečných dní, kdy jsem absolutně (a když říkám, že absolutně, tak věřte tomu, že to tak bylo) nevnímala svět, lidi a problémy kolem sebe. Byla jsem absolutně pohlcená příběhem a držela jsem Katnis všechny palce, které jsem sehnala!







KNIHA Č. 2: DÁRCE (Lois Lowry)



Tahle kniha mě hodně oslovila a to i přesto, že jsem první viděla její filmovou verzi. Upřímně - líbilo se mi obojí! Kniha vypráví úžasný příběh plný manipulace s lidmi, kdy si nemohou myslet ani to, co sami chtějí. Lidé zde musejí dodržovat pravidla, jinak je zle! Pro mě to je kniha přečtená jedním dechem!




KNIHA Č. 3: ZLODĚJKA KNIH (Marcus Zusak)



Velmi emocionální kniha, která není lehká na čtení. Vypráví velmi smutný příběh plný knih, jedné mladé slečny, jejího kamaráda, její adoptivní rodiny a skvělého přítele, kterého navštěvuje ve svém sklepě... Věřte mi, že se při čtení nezvládnete ovládat a budete prolévat spoustu slz...





KNIHA Č. 4: NEŽ JSEM TĚ POZNALA (Jojo Moyes)



Většinou knihy tohoto typu nečtu, ale tahle mě ihned chytila a nepustila. Hlavní hrdinka je tak neuvěřitelně ztřeštěná a skvělá, že se musíte smát každému jejímu slovu :). To na knihách opravdu oceňuji. Bohužel upustíte i nejednu slzičku...







KNIHA Č. 5: MILION SLUNCÍ (Beth Revis)



Celou tuhle sérii naprosto zbožňuji! Ale tenhle její druhý díl byl podle mě velmi zlomový. Hodně se v příběhu změnilo a neskutečně gradoval! Já na tuhle sérii nedám dopustit - a už vůbec ne na tenhle její druhý díl!







KNIHA Č. 6: LEGENDA (Marie Lu)



Legenda je pro mě jednou z nejlepších knih. Je psána ze dvou pohledů hlavních hrdinů a musím říct, že Day je MÝM HRDINOU už navždy! 










KNIHA Č. 7: CRESS (Marissa Meyer)



Určitě Měsíční kroniky dobře znáte, ale znáte také Cress? Jednu z nejlepších knih této série? Příběh má motivy pohádky Locika a je neskutečně kouzelný...









KNIHA Č. 8: AMY & ROGER: NA CESTĚ (Morgan Matson)



Jedna z krásných oddechovek. Jak zvládnout neštěstí, když vám umře otec a zároveň cestujete napříč Státy s klukem, kterého už ani neznáte? Kniha je nádherným příběhem o vzájemném sbližování dvou lidí a jejich řešení problémů, kdy si svou cestu prodlouží a zažijí nespočet skvělých chvil! Po jejím přečtení jsem měla chuť na nějaký ten road trip :), to mi věřte...




KNIHA Č. 9: ARISTOTELES A DANTE ODHALUJÍ ZÁHADY VESMÍRU (Benjamin Alire Sáenz)



Pokud si myslíte, že je kniha jen další YA, tak se šeredně pletete! V tomhle příběhu je schovaných tolik chytrých myšlenek a vět, tolik citů a lásky a velké přátelství. Podle mě by si knihu měl přečíst úplně každý... :)



KNIHA Č. 10: VŠECHNY MALÉ ZÁZRAKY (Jennifer Niven)



Kniha o malých zázracích, které jsou ve skutečnosti obrovské! Jedná se o další knihu, která je zařazena do žánru YA knih, ale typická YA. Má těžší téma, řeší se zde bipolární porucha. Jak to může dopadnout, když se setká kluk, kterého fancinuje smrt, s dívkou, která žije budoucností?




Doufám, že se Vám článek líbil a pokud se neztotožňujete s mými vybranými nejlepšími knihami (jako že určitě ne, protože co člověk, to jiný styl a názor), byla bych ráda, kdybyste zmínili své nejkrásnější knihy :). Teď už ale musím svou hlavu přimět přemýšlet nad dalším článkem, který se bude týkat plánovaných knih :). Žádný lehký úkol to rozhodně nebude, protože v tomhle moc přehled nemám...

Zatím se mějte moc krásně :).
Vaše Misha:)

10 KNIŽNÍCH DNÍ:
DEN Č.1: DESET SKVĚLÝCH KNIH
DEN Č.2: DEVĚT PLÁNOVANÝCH KNIH
DEN Č.3: OSM OBÁLEK
DEN Č.4: SEDM FILMOVÝCH VERZÍ
DEN Č.5: ŠEST OBLÍBENÝCH AUTORŮ
DEN Č.6: PĚT EMOCÍ
DEN Č.7: ČTYŘI KNIŽNÍ HRDINOVÉ
DEN Č.8: TŘI CITÁTY
DEN Č.9: DVA ŽÁNRY
DEN Č.10: JEDNA SCHOPNOST

2 komentáře:

  1. Skvělý výběr :) Knihy z tvého výběru, které jsem četla- Hunger Games, Dárce a Legenda, byly opravdu výborné :) Snad se brzy dostanu i k těm dalším :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Snad se shodneme i v těch dalších ;)

      Vymazat