10.01.17

HARRY POTTER TAG

HARRY POTTER TAG!

(zdroj obrázku)

Na tenhle TAG jsem našla inspiraci u Jessmí Láskorádové na blogu! Podle mě, je to to pravé pro fanoušky Harryho a všech jeho knih (ehm, možná i filmů). A já se za něj rozhodně považuji, i když nemám doma hromadu věcí z filmů, ani knih, atd. Ale jsem hlavně příznivcem knih, které si plánuji znovu celé přečíst... :) Tak proč se do tohoto TAGU hned nepustit?


JAKÁ JE MOJE OBLÍBENÁ KNIHA?
Mám vybrat pouze jednu? ... Inu, mým nejoblíbenějším dílem je ten šestý - Princ dvojí krve. Nejenom že se dozvídáme konečně o dospívání a mládí Voldemorta a jeho školních "úspěších", ale zároveň Brumbál svěří Harrymu jeho hlavní úkol - pátrat po viteálech a zničit je! Podle mě je to stěžejní díl celé série.

JAKÝ JE MŮJ OBLÍBENÝ FILMOVÝ DÍL?
Vzpomínám se, že když se mi dostal do ruky druhý díl na VHS, pouštěla jsem si ho s bratrem kolem dokola. Pak jsme dostali i díl první (už na DVD), ve kterém se dalo procházet Bradavicemi, zkoušet si hůlky, atd. Byli jsme z toho naprosto unešeni! Takže dříve bych nejspíš volila jeden z nich, ale dnes už ne. Mým nejoblíbenějším filmem z téhle série je díl třetí - Vězeň z Azkabanu. A to nejenom proto, že v něm nebyl Voldemort! Ale slyšeli jste ten božský soundtrack??? Aaaach!!!


(zdroj obrázku)
JAKÁ JE MOJE OBLÍBENÁ A NEJMÉNĚ OBLÍBENÁ POSTAVA?
Vždycky jsem měla v skrytu duše ráda učitele lektvarů - profesora Snapea. A po přečtení sedmého dílu knihy ho mám jenom radši! Je to neskutečně úžasná postava!
Naopak úplně bych se obešla bez Parvati :D. 

DO KTERÉ KOLEJE BY MĚ MOUDRÝ KLOBOUK ZAŘADIL A DO KTERÉ SE VŮBEC NEHODÍM?
Jednoznačně bych nejspíš nebyla v Nebelvíru. A navíc tu kolej a společenskou místnost všichni moc dobře známe. Stejně tak Zmijozelskou. Ale co takhle Mrzimorská a Havraspárská? Osobně bych byla nejraději zařazena do Havraspáru - ale víte co? Zeptejte se Moudrého klobouku, třeba vám to prozradí :)...

JAKOU PODOBU MÁ TVŮJ PATRON?
Zákeřná otázka... Ale řekla bych, že sovu! Ne zrovna proto, že bych byla moudrá :D. Pro mě je nádherná a vznešená, proto ona!

NA JAKÉ POZICI BYS HRÁLA FAMFRPÁL?
Já bych byla nejspíš tím, kdo by sledoval zápas z tribuny! Takže spíš divák než hráč. Nejsem se sporty zrovna kamarád - kord když si u nich můžete ublížit.

OBLÍBENÝ MOMENT?
Nejúžasnější moment z celé série (i ohledně filmů) je pro mě ten, kdy Harry konečně spatří hrob svých rodičů. Takže na hřbitově v Godrikově dole na Štědrý den u hrobu Harryho rodičů
Další velmi oblíbené jsou momenty z filmů, kdy hrál skvělý soundtrack a Harry byl zrovna v kontaktu s nějakým fantastických zvířetem (2. díl - Fénix vynášející Rona, Harryho, Giny a Lockharta z Tajemné komnaty, 3. díl - Harry na Klofanovi nad jezerem, 5. díl - let na testrálech do Londýna, atd.)

NEJSMUTNĚJŠÍ MOMENT, KTERÝ MĚ ROZPLAKAL?
Upřímně... Asi se budu opakovat jako nejspíš naprostá většina lidí, ale když umřel Brumbál, byla jsem hotová. Navíc jsem si myslela, že to není pravda a četla ten moment pořád dokola! Když mi došlo, že je to myšleno vážně, nevěděla jsem, jak může být poslední díl (v tu dobu ještě nevyšel) bez něj? Už to nemůže být ono. Kdo Harrymu pomůže? Ano, autorka mě vypekla :D. 
(Tím ovšem nechci říct, že mě nezasáhla smrt Dobbyho, nebo Siriuse! V těchhle chvílích jsem autorku skutečně nenáviděla! A vůbec - jak si mám vybrat pouze jeden moment?)

JAKÝ JE MŮJ OBLÍBENÝ PROFESOR A NEJHORŠÍ PROFESOR?
Nejraději jsem měla profesorku McGonagallovou a profesora Lupina :). Podle mě byli nejlepší z nejlepších.
Nejhorší profesor? Nemůže to být nikdo jiný než Umbridgeová! Ta příšerná růžová! A to chování! Brrr...

JAKÝ JE MŮJ OBLÍBENÝ PŘEDMĚT A ZÁROVEŇ KTERÝ NESNÁŠÍM?
Oblíbeným předmětem by bylo určitě přeměňování! Musí být skvělé z jedné věci udělat jinou. :)
(zdroj obrázku)
V jasnovidectví bych určitě nevynikala, takže to není předmět, který bych mohla mít ráda - ale když by mi dokázal prozradit, kdy zase zakopnu, tak bych ho brala! :D (Jsem hrozně nemotorná.)

KTERÁ MRTVÁ POSTAVA MI CHYBÍ NEJVÍC A KTEROU NAOPAK NEPOSTRÁDÁM?
Nejde asi říct jenom jednu postavu, která mi chybí. Vždyť jich je tolik skvělých... :( Ale vůči Harrymu mi nejvíce chyběl Sirius. Když už konečně měl někoho, kdo patřil do rodiny, tak brzy o něho zase přišel... Víte, kolik lotrovin museli s Lupinem a Jamesem provádět? Jak jsme se mohli ještě zasmát, kdyby měl více času vyprávět??? :)
Naopak absolutně nepostrádám Voldemorta! I když bez něj by to bohužel nešlo...

JAKÝ JE MŮJ OBLÍBENÝ ZVĚROMÁG?
No přece profesorka McGonagallová! Copak jste neviděli ve filmu její skvělou proměnu z kočky? I Ron z ní byl na větvi! :)

JAKÉ JE MÉ OBLÍBENÉ KOUZLO?
Já takový lenoch :D! Je přece naprosto jasné, které kouzlo je nejoblíbenější! Bohužel nevím, které více, ale Lumos/Nox a Accio bych rozhodně uvítala! Hlavně když se chystám do postele a nechce se mi vylézat z pod vyhřáté peřiny po zavření knihy... (Omlouvám se, ale takový lenoch jako já byl i línej vybrat pouze jedno z nich :D.)

JAKÝ OBCHOD V PŘÍČNÉ ULICI BYCH RÁDA NAVŠTÍVILA?
Moc ráda bych se podívala do Kratochvilných kouzelnických kejklí a podala si ruku s Fredem a Georgem! :) Tam to podle mě pořád žije!



Dále tu mám otázky přímo od Jessmí, které jsem si vypůjčila také k vyplnění, protože mám pocit, že by zde neměly chybět :).


BRADAVICE, KRÁSNOHŮLKY NEBO KRUVAL?
Vážně je potřeba se ptát? Strávili jsme tolik skvělých chvil v Bradavicích a přesto si myslíte, že se najde někdo, kdo by chtěl být jinde? Já mezi tyhle lidi určitě nepatřím! Za mě jednoznačně Bradavice!


(zdroj obrázku)
KOUZELNICKÁ VĚC, KTEROU BYCH CHTĚLA VLASTNIT?
To je snad nad výsost jasné! Kouzelnickou hůlku! Ale samozřejmě tu funkční.

OBLÍBENÉ KOUZELNICKÉ JÍDLO?
Jednoznačně máslový ležák! Ani nevíte, jak moc bych ho chtěla ochutnat! A jestli někdo máte třeba osvědčený recept, tak sem s ním! (Ale dýňovou šťávu si nechte! Eeee...)

V JAKÉ DOBĚ KOUZELNICKÉHO SVĚTA BYCH CHTĚLA ŽÍT?
Nejvíce mě mrzelo, že po pádu Voldemorta už jsme nemohli být svědky kouzelnického světa, který se vzpamatovává z konce strachu, ztrát, následků, atd. Hodně by mě zajímalo, jak opravovali napáchané škody, atp. Takže ano, svět za strachu z Voldemorta si díky knihám dokážeme představit, ale co takhle svět po něm? Rozhodně ano!



A teď několik otázek, které jsem doplnila já... :)


KTERÝ Z BRADAVICKÝCH DUCHŮ JE VAŠÍM OBLÍBENCEM?
Všem, kdo mě znají, musí být naprosto jasné, že to je Protiva! A není to jenom proto, že vlastností jsme si dost podobní (také jsem dost protivná, když chci). Ale ty jeho vtípky, které se v knihách neustále řešily, jsou geniální :). Akorát pořád nechápu, proč ho z filmu vynechali... :(

KTERÉHO KOUZELNICKÉHO TVORA BYSTE CHTĚLI VLASTNIT?
Rarachy! Třeba bych byla tak dobrá, že bych je naučila uklízet :D. Rozhodně by to byla výzva a ty já miluji!

VAŠE NEJOBLÍBENĚJŠÍ MÍSTO V BRADAVICÍCH A JEJICH OKOLÍ?
Za mě je to určitě Zapovězený les! Ano, nahání hrůzu, ale je tam tolik úžasných tvorů, stínů a zvuků a všeho, co dokáže navodit dokonalý pocit strachu. Nikdy nevíte, co v něm můžete objevit...


Koukám, že jsem ten TAG dost protáhla. Tak snad se nezlobíte a pěkně si počtete a popřípadě se mi pochlubíte se svým vyplněním dolů do komentáře... :) Budu se moc těšit.

2 komentáře:

  1. Bude docela fajn když tam každý bude přidávat otázky :D (pak z toho bude nejdelší tag vůbec)! Krásně jsem si početla a moc ti děkuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každýmu určitě přijde, že tomu trochu něco chybí (podle nich), tak tam dodají své vlastní, to je super :D

      Vymazat