26.01.17

MARISSA MEYEROVÁ - WINTER

MARISSA MEYEROVÁ - WINTER

ŽÁNR: Literatura světová, Sci-fi a fantasy, Dystopie
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: Winter
DÍL: 4.
SÉRIE: Měsíční kroniky
ROK VYDÁNÍ: 2016
POČET STRAN: 768
NAKLADATELSTVÍ: Egmont

ANOTACE KNIHY:
Dramatický závěr Měsíčních kronik
Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:
Měla jsem velmi štědrého Ježíška, protože mi nadělil spoustu úžasných knih. Tahle je samozřejmě jednou z nich. :)

OD OBALU PO VNITŘEK:
Obálka knihy je nádherně kouzelná - nemůžu vyjádřit jinými slovy. Postava Sněhurky/Winter s jablkem v ruce a s výrazným rudým pláštěm krásně konstrastuje s jemným došeda laděným pozadím. Jediné, co mě na obálce hodně štve je to, že tolika stránková kniha je v tenké vazbě... :(
Kniha je členěná na jednotlivé části s citáty, které pocházejí přímo z pohádky O Sněhurce. Členění kapitol je stejné jako jsme zvyklí už od předchozích dílů této série - jsou jednoduše číslované a oddělené. Kniha se nadále drží jednoduchého grafického zpracování svých předchůdců - což je skvělé!
Příběh vypráví několik postav a jejich kapitoly se střídají přesně v ty nejlepší momenty.

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:

Máte rádi pohádky? Pokud ano, tak tento retelling pohádky O Sněhurce by se vám mohl líbit. A pokud jste četli předchozí díly této série, tenhle poslední by vám rozhodně uniknout neměl! Protože díl od dílu je lepší a lepší a autorka nám nádherně dokazuje, že i z obyčejných známých pohádek lze vykřesat s menšími či většími obměnami klenot! 
Při čtení závěrečných dílů bývám většinou hodně skeptická a to z více důvodů. Bojím se, jak se autorka popere s celým koncem série, aby to nepřehnala a nebo nakonec neuspíšila, či nenatahovala tak moc, až budete znudění a knihu znechuceně odkládáte. Ale víte co? Myslím, že tenhle závěr autorka zvládla skvěle! Ano, kniha má skoro 800 stran a je opravdu obsáhlejší než všechny předchozí díly (třetí díl Cress se tomuto číslu také hodně blížil, ale zdaleka ho nedohnal), ale nepřišla mi nijak zdlouhavá, já si její čtení neskutečně moc užívala, i když je pravda, že některé pasáže mi přišly opakující se (např. Cinder utíkala několikrát, třeba by bylo lepší nechat ji utéct pouze jednou, ale víte co - osobně jsem se žádné revoluce nezúčastnila, tak nemůžu říct, jestli by vypadala tak, či onak). Autorka mě dokázala udržet v napětí, protože jsem si neustále kousala své umělé nehty a bála se, jak tohle všechno dopadne! Zvládla vykouzlit úsměv na mé tváři kdykoliv se něco podařilo, či se "provalily" lásky mezi hlavními hrdiny. Hlavně z toho důvodu, že umí nádherně popsat pocity postav, jejich zamilovanost, atd. a přesto není kniha nijak přeslazená! Takové moje gusto! A hlavně - našlo se i horně chvil, kdy jsem jenom zírala s otevřenou pusou! Geniální!

"Naděje je berličkou zbabělců."

Autorka nás konečně vzala na Měsíc! Do jeho hlavního města Artemidy, které je neskutečně bohaté hlavně díky okrajovým sektorům, které na rozdíl od ní strádají a hladoví (nebudu nejspíš sama, ale tohle mi připomnělo hodně knihy Hunger Games, které naprosto zbožňuji!!!). Vytvořila měsíčňany tak uvěřitelné a tak mocné, až se každý bál i pohlédnout jejich směrem a jejich měsíční dar a jeho potenciál využila na maximum - krásně to lze vidět v bitvě o Artemidu!
Předchozí díly jsem četla již před dlouhou dobou, tak jsem uvítala, že se autorka v knize vracela i k dřívějším momentům/situacím a tím se mi krásně vybavily úryvky předchozích dílů a vše zapadlo do sebe. Inu, čekání na Winter bylo dlouhé, ale vyplatilo se! 
A zároveň jsem velmi ráda, že jsem si nejdříve přečetla doplňkovou knihu z pohledy Levany - Nejkrásnější: Příběh Levany - díky ní jsem měla krásný přehled a jasno, protože kniha vám pomůže pochopit Levanu a její vztah k lásce. Vřele doporučuji přečíst dříve než závěrečný díl i vám ostatním. 

I přes to, že vše skončilo, bych byla velmi zvědavá, jak by se příběh jednotlivých postav odvíjel dál (mám na mysli vládu na Měsíci, život ostatních postav snad již v míru). Teď už se kochám kompletní sérií ve své knihovničce, která vypadá úžasně! A už se nemůžu dočkat Hvězd nad hlavou - jedná se o knihu, která by měla obsahovat příběhy z minulosti hlavních postav!

POSTAVY:
Postavy k tomto příběhu jsou mi velmi sympatické, nádherně vykreslené - nejde si je nezamilovat! Líbí se mi, že ani jedna z nich není neporazitelná nebo nesmrtelná (občas takový pocit u některých postav mívám). Každý z nich může udělat chybu a někdo další mu musí pomoci ji zvládnout (tzn. že Cinder nemůže jako kyborg plavat a v knize se k tomu krásně autorka postaví). V příběhu je nádherně vidět, jak je kamarádství důležité! Pojďme si říct několik slov o hlavních hrdinech z této nádherné knihy.
Zemi vládne mladý císař Kai, který by chtěl vyřešit všechny problémy, ale bohužel nemá jak, protože je pouhou Levaninou loutkou (proti své vůli samozřejmě). Je zamilovaný do velmi statečné mechaničky Cinder, která je ze 40% kyborg a zároveň ztracená měsíční princezna Selene. Za ní na Měsíci vládne velmi krutá a zlá královna Levana, která by nejraději ovládala všechny a všechno! Je tedy manipulativní královnou a zároveň tetou ztracené princezny Selene. Velmi pohrdá svou nevlastní dcerou Winter, která kvůli nepoužívání svého daru velmi blázní. Lid ji však miluje, neboť je naslouchavá, hodná a skromná. Pak zde máme velmi sarkastickou a odvážnou Scarlet, která ve své červené mikině přečká snad všechno :). Miluje věčně hladového, statného a bojovného Vlka (Ze'eva). Dále zde máme velmi nemotornou, stydlivou, ale zároveň velmi chytrou mladou slečnu jménem Cress. Kapitána ukradeného raketoplánu Zvonečník Thorneho, který má zmáknuté zločinecké manévry, tudíž ví, jak odvést pozornost a kam se "vrtnout". Je velmi sebevědomý a vždy má ke všemu svou poznámku. Winteřiným velkým přítelem a také ochráncem je velmi oddaný, až dá se říct zaslepený věrností, člen měsíční stráže jménem Jacin. A konečně má nejvíce oblíbená postava - úžasně praštěný kyborg, který je neustále veselý, vtipný a obětavý - Iko.

JAZYK KNIHY:
Je spisovný, moc krásně se čte. K blížícímu závěru se vyskytuje čím dál větší počet zaměněných písmen, či slov, která jsou navíc, což mě velmi mrzí.

HODNOCENÍ: 5/5


"A Země je dnes v úplňku, v úplňku, a všichni vlci vyjí: haúúúúúúúúúú..."


Závěrem - knihy jsem se nemohla dočkat a i přes počáteční strach jsem si její čtení velmi užívala a otáčela stránku za stránkou (dokonce jsem si i stanovila denní limit, abych v příběhu mohla zůstat déle a nezhltla ho hned). Příběh je propracovaný a až na pár much (kterých ale opravdu není mnoho a jsou vcelku zanedbatelné alespoň z mého pohledu) vytváří neskutečně nádhernou sérii knih, které si jistě někdy přečtu znovu!




Žádné komentáře:

Okomentovat