12.01.17

NEDOČTENÉ SÉRIE (ROK 2016)

NEDOČTENÉ SÉRIE (ROK 2016)


Znáte ten pocit, kdy máte plnou knihovnu nepřečtených knih a stejně nemáte co číst? Buď na knihu není nálada a nebo se mi do ní (na rovinu) nechce! A přesně proto u mě vznikají "nepřečtené série" (samozřejmě mluvím o sériích, které již vyšly kompletní). Stejně tak tomu bylo i v minulém roce, kdy se mi jich nastřádala slušná řádka (některé převládají ještě třeba z let minulých). A které to vlastně jsou? Pojďme se na ně podívat.

1) KRONIKA PROKLETÝCH ZAKLÍNAČŮ
(autorky: Kami Garcia a Margaret Stohl)

Do této série patří tyto knihy: 
* Nádherné bytosti
* Nádherná temnota
* Nádherný zmatek
* Nádherné vykoupení

KLADY SÉRIE: Úžasný vypravěč! Ethan je prostě neskutečně sympatická knižní postava.

PROČ ODLOŽENO: Moc zdlouhavé. Řeší se zbytečnosti, které děj nikam neposouvají.

Přečten první díl (samozřejmě před shlédnutím filmu, jinak to u mě nejde), další tři mám v knihovničce stále nepřečtené a nemůžu se k nim dokopat.

2) NEBE
(autorka Veronica Rossi)

Do této série patří tyto knihy: 
* Pod nekonečnou oblohou
* Cesta věčnou nocí
* Po poklidné modři

KLADY SÉRIE: Přinesla něco nového! Alespoň já v té době nic podobného nečetla (teď mám již za sebou více takovýchto knih).

PROČ ODLOŽENO: Druhý díl mi přišel... useknutý? Všechno moc strohé a měla jsem pocit, že na sebe vše moc nenavazovalo - jako kdyby kus příběhu (knihy) chyběl...

Dočteny dva díly, třetí mám ve své knihovně stále nepřečtený.

3) TYGROVA SÁGA
(autorka: Colleen Houck)

Do této série patří tyto knihy: 
* Tygrovo prokletí
* Tygrova stezka
* Tygrova plavba
* Tygrův osud

KLADY SÉRIE: První díl byl skvostný, série má nádherný nápad. Ovšem druhý díl byl mírně protivný, vždy stál za to pouze konec, který byl krásně promyšlený a mohli jste si ho krásně vysnít ve své fantazii.

PROČ ODLOŽENO: Na mě je celá série neskutečně přeslazená! Hlavní postava Kelsey mi byla čím dál protivnější. A když mi nesedí hlavní postava, je to obrovský problém.

Dočteny dva díly, třetí vlastním, akorát jsem se k němu ještě nepřemluvila. Poslední (tedy čtvrtý díl) jsem si ještě nekoupila - a ani nevím, jestli někdy koupím...

4) GAME
(autor Anders de la Motte)

Do této série patří tyto knihy: 
* Game
* Buzz
* Bubble

KLADY SÉRIE: Technika, hra, dodržování pravidel - skvělý nápad série!

PROČ ODLOŽENO: Bohužel jsem očekávala něco jiného - trochu více hraní. A hodně mi vadily anglické výrazy a fráze v knize!

Dočten první díl, zbývající mám nepřečtené v knihovničce, ale chystám se na ně.

5) ODKAZ DRAČÍCH JEZDCŮ
(autor Christopher Paolini)

Do této série patří tyto knihy: 
* Eragon
* Eldest
* Brisingr
* Inheritance

KLADY SÉRIE: Pěkně vymyšleno, krásný námět - vždyť kdo by nechtěl svého vlastního draka? :)

PROČ ODLOŽENO: Bohužel mám obrovský problém se do těchto knih začíst - nějak to čisté fantasy již nevyhledávám. 

Přečteny první dva díly, i když ke druhému jsem se musela vrátit a přečíst ho až na podruhé. Zbylé dva díly vlastním.

6) NEVÍTANÍ
(autorka Sophie Jordan)


Do této série patří tyto knihy: 
* Nevítaní
* Nespoutaní

KLADY SÉRIE: Super námět! 

PROČ ODLOŽENO: Ani nevím... Nějak akutně jsem neprahla po pokračování.

Přečten první díl, druhý mám koupený a schovaný. Stále je nepřečtený...

7) SIROTČINEC SLEČNY PEREGRINOVÉ
(autor Ranson Riggs)

Do této série patří tyto knihy:  
* Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
* Podivné město
* Knihovna duší

KLADY SÉRIE: Krásně graficky zpracované knihy, fotografie krásně doplňují příběh. Navíc nápad s časovou smyčkou je dokonalý! Dá se s ním krásně vyhrát.

PROČ ODLOŽENO: Nedostala jsem od série přesně to, co jsem čekala (chtěla jsem nějaký hodně temný příběh) a to je hlavním kamenem úrazu...

Přečten pouze první díl, zbylé dva vlastním (kamarádka mi nakoupila celý díl, vždy k vánocům jeden z nich), ovšem ještě jsem se k nim nedostala.

8) KOST PŘÁNÍ
(autorka Laini Taylor)

Do této série patří tyto knihy: 
* Dcera kostí a dýmu
* Dny krve a hvězdného třpytu

KLADY SÉRIE: Nádherný nápad se skládáním chimér pomocí "korálků". Nu a pak samozřejmě nám známé prostředí Prahy!

PROČ ODLOŽENO: Inu, moc mě nezaujala. Styl vypravování mi nesedl, je zdlouhavý.

Přečten první díl, druhý dokoupen s velkou slevou (jinak bych ho asi ani nekupovala). Stále však leží v poličce mezi nepřečtenými knihami.

9) PEKELNÉ STROJE
(autorka Cassandra Clare)

Do této série patří tyto knihy: 
* Mechanický anděl
* Mechanický princ
* Mechanická princezna

KLADY SÉRIE: Období viktoriánské Anglie! A hlavní postavy - Will a Jem!

PROČ ODLOŽENO: Ještě jsem si nekoupila poslední díl :D. Hned, jak ho seženu, tohle prázdné místo série zaplním. I když mi série nepřijde tak dobrá, jako Nástroje smrti.

Přečteny dva díly, třetí ještě bohužel nevlastním. Musím v co nejkratším čase vyřešit.

10) BOHOVÉ OLYMPU
(autor Rick Riordan)

Do této série patří tyto knihy:
* Proroctví
* Neptunův syn
* Znamení Athény
* Hádův chrám
* Krev polobohů

KLADY SÉRIE: Přece jenom je to návrat k Percymu Jacksonovi, kterého mám ráda. A při představě, že existuje druhý tábor polokrevných, který je podle mě mocnější, nevím, jestli se vám bude dobře spát :).

PROČ ODLOŽENO: Potřebovala jsem změnu! Četla jsem prakticky díl za dílem a najednou mě to přestalo bavit... Skončila jsem v polovině posledního dílu a dál se prostě nepohnula.

Přečteny první čtyři díly, poslední však ještě nedočten (a to již velmi dlouho).



Máte také své "odložené série"? Které to jsou?

Žádné komentáře:

Okomentovat