28.01.17

PSÍ POSLÁNÍ - Filmová adaptace

PSÍ POSLÁNÍ - Filmová adaptace

REŽIE: Lasse Hallström 
MĚSÍC/ROK VYDÁNÍ: 1/2017

Film režiséra Lasse Hallströma Psí poslání vypráví cituplný a překvapivý příběh jednoho věrného psa (namluvil Josh Gad), který nachází smysl své existence prostřednictvím životů lidí, které učí smát se a milovat. Během pěti desetiletí nás jeden hlas, hlas neúnavného psa, zavede na strhující a povznášející cestu, na které promlouvá k srdci všech lidí, kteří kdy milovali nějaké zvíře. Přestože se během těch let postupně reinkarnuje do několika psů různých ras, je to jeho pevné pouto se spřízněnou duší jménem Ethan, které přenáší a inspiruje jednoho psa na jeho cestě za nalezením vlastního poslání a skutečného smyslu existence a pro svého chlapce.

Před čtením se, prosím, ujistěte, že chcete znát detaily z filmu. Tento článek může obsahovat spoilery!

MŮJ NÁZOR NA FILM:
Vezmeme to pěkně z vršku: námět filmu je peckový - pro ty, kdo četli knihu, vysvětlovat nemusím. Pro ty, kteří nečetli, vřele doporučuji! 
Pro filmy vždy platí, že když se obsadí zvířaty, mají velký úspěch. A kord když ta zvířata jsou tak skvělá! Zprvu jsem se hodně bála, jak zvládnou natočit film, jehož knižní předloha má tolik důležitých myšlenek a pro spousty čtenářů má i hlubší smysl - slouží k zamyšlení, ale i k rozveselení. U tohoto filmu vypustíte na povrch celou škálu svých pocitů - budete se smát, plakat, bát se, atd. 
Pak zde máme postavy ve filmu. Podle mě jsou velmi povedené, sice jsou jejich osudy vcelku změněny, ale většina z nich je velmi sympatických a věrných své knižní předloze. Takže spokojenost!
Prostředí, ve kterém se jednotlivé psí životy odehrávaly, jsem si představovala jinak - farma pro mě byla maličkým domečkem opravdu na samém okraji lesa obklopeným poli ze všech stran. Ale i přesto byla všechna prostředí promyšlená a k příběhu pěkně pasovala.
Inu, víc vám toho prozrazovat nechci, protože vás nechci připravit o ten skvělý zážitek z filmu... :)

Film je to nádherný, nebudu vám lhát! Z pěti bodů mu samozřejmě dávám 4. Ale proč přece jenom o ten jeden bodík méně? Jednoduše proto, protože se psí dušička vyjadřovala velmi málo, i když má být příběh převážně o ní! Ano, sem tam nějaké útržky vět, slov či názorů zaslechnete, ale přece jenom jich není tak moc, jako když čtete tu skvělou knihu, která byla předlohou tomuto filmu. Navíc film jsem viděla v dabingu a hlas dabéra mi prostě k naší hlavní postavě vůbec neseděl... :(

Takže pokud se na film chystáte, určitě ho doporučuji, ale sbalte si opravdu hodně kapesníčků, protože já probrečela skoro celý film a doma se tiskla k tomu našemu psisku, protože jsem neskutečně ráda, že ho mám!

PODOBNOST S KNIHOU: 45%
Ve filmu je zanechaná hlavní myšlenka (což oceňuji), ale příběhy lidí jsou trochu pozměněny (je jasné, že do filmu se vše prostě nevejde). Každopádně to nejdůležitější zde zůstalo a to velmi oceňuji. I když nebyl tak věrný své knižní předloze, velmi se mi líbil.

HODNOCENÍ FILMU: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat