14.02.17

JENNIFER L. ARMENTROUT - Seznam mrtvých

JENNIFER L. ARMENTROUT - Seznam mrtvých

ŽÁNR: Literatura světová, Dívčí romány, Thriller
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Dead List
ROK VYDÁNÍ: 2016
POČET STRAN: 344
NAKLADATELSTVÍ: Baronet

ANOTACE KNIHY:
Ella se před pár měsíci rozešla se svým přítelem Gavinem. Na začátku nového školního roku se s kamarádkou Linds rozhodnou, že si poslední rok na střední škole užijí naplno. Ovšem cestou z večírku je Ella přepadena neznámým útočníkem a všechno se změní. Sedmnáctiletá studentka se ocitá v centru vyšetřování pokusu o vraždu, přesto se snaží vrátit do zaběhlých kolejí.

Ella nedokáže setřást pocit, že ji někdo sleduje. Když se začnou záhadně ztrácet její spolužačky a objevovat mrtvá těla, dívka začne podezírat i své nejbližší přátele, včetně pohledného trenéra sebeobrany Jensena. Navíc se zdá, že vraždy mají něco společného se starou nešťastnou událostí. V malém virginském městečku Ella náhle neví, komu může věřit.
Seznam mrtvých je napínavý thriller pro mládež protnutý romancí, něco jako filmový Vřískot namíchaný s autorčiným románem Neohlížej se.


JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:
Kdykoliv jsem byla v knihkupectví, tak jsem po ní pokukovala, ale nikdy si ji nekoupila. Pak mi tuto knihu doporučila spousta lidí a tak jsem si ji objednala a konečně také přečetla!

OD OBALU PO VNITŘEK:
Na přebalu knihy je vyobrazena kaluž krve, do kterého je ostrým předmětem "vyryt"/napsán název knihy. Na tvrdém obalu knihy se nachází naprosto shodný obraz, ale je vyveden lehce fialově-šedým vodoznakem.
Příběh se dělí na jednotlivé delší kapitoly, oddělovaných čísly. Sem tam se objeví kratičké kapitoly s názvem TEHDY, ve kterých se vrátíme do časů o několik let zpátky.


MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
Vezměme to pěkně od začátku...
Na knihu jsem se velmi těšila a když se mi pak dostala do ruky, přečetla jsem prvních 50 stránek a zavřela jsem ji. Bohužel mě přepadl jakýsi čtecí blok vzhledem k tématu knihy (hold leden nebyl zrovna měsícem štěstí a tento pocit se se mnou táhl i nadále). Nakonec jsem se přemluvila a ke knize usedla. A víte co? Přečetla jsem ji prakticky jedním dechem! Je skvělá!


Autorka dokonale popisuje pocity hrůzy a děsu. Bez problémů vás vtáhne do děje a vy máte najednou pocit, jako by vám srdce mělo vyskočit z těla! Střídají se pasáže, kdy jste v klidu, nic se neděje, život normálně plyne a najednou BUM! Máte strach se otočit, či jen vystrčit nohu z pod peřiny v posteli, ve které právě čtete a momentálně cítíte pocity strachu a hrůzy! Většinu knihy jsem musela číst za světla a mít na dohled otevřené dveře, abych měla přehled, co se za nimi děje. Řeknu vám, nic příjemného...

Virginské městečko Martinsburg, ve kterém se děj odehrává, na mě působí velmi špatným dojmem. Přijde mi hodně temné a prolezlé zlem. Plné tajemství, kterým nemůžete přijít na kloub. Opravdu atmosféra celé knihy a zároveň prostředí je prostě dokonalá! Navodí ve vás přesně ten pocit, který má - strach, nejistotu a hrůzou se svírající útroby! Řeknu vám pravdu: chodit po tmě ráno do práce pro mě byla muka!

"... nedokázala jsem setřást pocit, že nás někdo sleduje.
Mohl to být někdo.
Mohla to být paranoia."


V knize se střídají roviny současnosti a minulosti (těch je však mnohem méně). Kapitoly končí přesně v ten nejlepší moment! Nenechají vás vydechnout a vy musíte číst pořád dál a dál. Tuhle knihu prostě nemůžete jen tak odložit!

"... ten útočník může být někdo, komu důvěřuješ."

Tahle věta v sobě skrývá neskutečnou pravdu! Ano, měla jsem podezření a bylo jich opravdu hodně! Ale vždy, když už jsem si myslela, že vím, kdo za tím stojí, se objevila nová skutečnost a já opět tápala ve tmě. Věřte mi, je to strašný pocit... A teď si vezměte, jak se musela cítit Ella...

Závěr knihy vás prostě roztříští! Nemůžu si pomoct, ale já z něj byla opravdu brutálně v háji (pokud to musím říct přímo takhle na rovinu)! Když už si konečně vydechnete, objeví se nová skutečnost, která vás posadí na zadek!

Takže zkráceně: čtivé, hrůzu nahánějící, temné a VELMI věrohodné! 

POSTAVY:
Hlavní postavou je Ella, která právě nastoupila do maturitního ročníku a prožije si traumatický zážitek. Od té chvíle je velmi ustrašená, zmatená, ale i přes prožité trauma vše zvládá dá se říct, že velmi dobře. Ve vztahu je spíše zdrženlivá, nesvá. Má panický strach z brouků, který ale ustoupí do pozadí pod vlivem ostatních, mnohem horších událostí. Má velkou podporu ve své kamarádce Linds, která je velmi upovídaná, starostlivá, ale i zvědavá. Zároveň je naprostým protikladem druhé Elliny kamarádky Heidi, která mluví, jen když má opravdu co říct, miluje přírodu a zvířata. Zároveň je velmi chytrá a upřednostňuje knihy před lidmi. Je tedy naprosto jasné, že se tyhle dvě slečny hned tak neshodnou.
Velmi důležitou mužskou postavou je Jensen, Ellin kamarád, ale i přítel, který je rád středem pozornosti. Bohužel jsem si ho zrovna moc neoblíbila, protože mi přišel příliš dotěrný, někdy až moc vlezlý. Hodně Ellu pokouší a svádí. Občas mi přišlo, že ji do některých věcí přímo nutí.

JAZYK KNIHY:
Jazyk knihy je nespisovný i spisovný. Vyskytují se hovorové výrazy. Rozhovory postav jsou krásně reálné a přizpůsobené věku. Díky tomu se čte kniha opravdu lehce a stránky ubíhají jako na běžícím páse.
Bohužel jsem v knize objevila i některé překlepy či přehozená písmena, což mě dost mrzí. Ale zdaleka jich není tolik, jako v jiných knihách.

HODNOCENÍ: 5/5

Berte v potaz, že je to YA kniha. Ale vážně si myslíte, že kvůli tomu by nestála za to? Věřte mi, že rozhodně stojí! A vím, že si ji ještě někdy určitě přečtu znovu!



(Obrázek klauna kreslen podle tohoto zdroje.) 

Žádné komentáře:

Okomentovat