23.02.17

KNIHOMOLSKÝ TAG!

KNIHOMOLSKÝ TAG!

(Zdroje obrázků zde a zde)
Objevila jsem tento obyčejný knihomolský tag u Jessmí na blogu! Obsahuje ty nejzákladnější a nejjednodušší otázky, které ovšem pro kde koho mají různé odpovědi :). Tak jsem se rozhodla ho vyplnit... Budu se těšit na Vaše tagy, třeba se na něčem shodneme :). Tak jdeme na to!

1. MÁŠ DOMA URČITÉ MÍSTO NA ČTENÍ?
Samozřejmě mám! Nejraději čtu v posteli, zalezlá pod dekou i s čajem! Nedokážu si pomoct, ale takhle se mi čte nejlíp a vždycky si to nejvíc užiju :). Navíc se na tyhle chvíle vždycky těším celý den.

Bohužel má nejoblíbenější magnetická záložka se
žabičkami je již na onom světě... :(
2. ZÁLOŽKA NEBO NÁHODNÝ KUS PAPÍRU?
Vždy záložka! A nejvíce používám ty magnetické, protože nesklouznou a krásně označí i větu či odstavec, kde jsem skončila se čtením, což velmi oceňuji (a dost často i potřebuji). Zároveň bych knihu jen tak něčím založit nemohla. Je mi vždycky tak nějak nepříjemné, když vidím, že někdo knihu ohýbá, zakládá čímkoli, co najde po ruce a nebo ji dokonce obrací hřbetem vzhůru na otevřené stránce...

3. MŮŽEŠ PŘESTAT ČÍST KDEKOLIV CHCEŠ NEBO MUSÍŠ DOJÍT KE KONCI KAPITOLY, NA KONEC STRANY A PODOBNĚ?
Abych pravdu řekla, tak při chvilkové odmlce ve čtení klidně skončím větou či odstavcem, ale pokud mám jít spát a vzít knihu do ruky až další den či za několik hodin, vždy dočítám kapitolu! Abych měla tak nějak obraz, kde jsem přesně skončila a co bylo v předchozím ději důležité.

4. JÍŠ NEBO PIJEŠ BĚHEM ČTENÍ?
Nedělám to ráda, ale většinou tomu tak je! Takže ano, piji i jím u čtení knih. Někdy je to totiž tak napínavé, že knihu nemůžu odložit ani při takovýchto běžných činnostech. Nejčastěji u čtení knihy upíjím čaj. A co víc, já si u čtení i čistím zuby a to si potom lidé v mém okolí ťukají na čela!

5. MŮŽEŠ PŘI ČTENÍ POSLOUCHAT TELEVIZI NEBO HUDBU?
Nemůžu! Potřebuju na čtení absolutní klid - nic a nikdo mě nesmí rušit a rozptylovat, abych si dokázala příběh užít na plno! To znamená, že čtení navečer v absolutně tichém domě je pro mě naprosto ideální... :) Pro mě je čtení formou meditace.


(zdroj obrázku zde)
6. JEDNA KNIHA NEBO VŠECHNY NAJEDNOU?
Vždy čtu pouze jednu knihu! Poslední dobou se mi ale stává, že už zvládám odložit knihy, jejichž příběh mě nezaujme, či na něj nemám zrovna náladu, takže je rozečtené vrátím do knihovničky (Ale rozhodně ne proto, že bych je nechtěla dočíst! To samozřejmě ano, jen znovu od začátku a až na ně bude ta pravá nálada.). Nějak si nedokážu vysvětlit, jak někteří čtenáři zvládají číst několik knih najednou - to v tom nemají binec? :D

7. ČTENÍ NAHLAS NEBO POTICHU VE SVÉ HLAVĚ? 
Jednoznačně čtení potichu ve své hlavě! Přijde mi, že tak zvládnu číst mnohem rychleji a osobitěji :). Ale když čtu dětem, dávám do toho ráda hodně citů, měním intonaci, atd. takže to si pak čtení nahlas vyloženě užívám - ovšem to se jedná pouze o čtení pohádek v práci... :)

8. ČTEŠ DOPŘEDU NEBO PŘESKAKUJEŠ STRANY?
NE! Vždyť bych pak z knihy nic neměla. Ale často se dívám, za kolik stránek končí kapitola. Většinou to dělám v případě, že už u knihy usínám, nebo mě při čtení tlačí čas. Jak už víte z dřívější otázky, ráda dočítám kapitoly před delším zavřením knihy.
I když jednou se mi stalo, že mi brácha ze srandy založil knížku o jednu kapitolu dál - bylo mi divný, že najednou nevím, o co jde :D. Ano, vrátila jsem se o tu jednu kapitolu poté zpátky, když jsem viděla, jak se smíchem za břicho popadá! :D 

9. PÍŠEŠ DO KNIH?
Ano! A ráda! Ne však své postřehy, ty si píšu zvlášť na papír. Ale nádherné citáty si vždy podtrhnu a úryvky si zakroužkuji :). Zároveň je zvýrazním lepicími barevnými papírky, abych je nakonec i znovu našla, než si je všechny přepíši nebo použiji do recenze.

Vidíte ten růžový konec mé
magnetické záložky? :) Ano,
je to rozečtená kniha... Už
je to určitě naprosto jasné.
10. JAKOU KNÍŽKU MÁŠ ROZEČTENOU A JAKOU BUDEŠ ČÍST POTOM?
Momentálně se nacházím ve světě plném přežívání po katastrofě s Erupcemi. Takže čtu prequel k sérii Labyrint - ROZKAZ ZABÍT od Jamese Dashnera. V pořadí na čtení čeká dalších nejméně 12 knih a vážně ještě nejsem rozhodnutá, kterou začnu číst hned po téhle :).

11. JAK NACHÁZÍŠ NOVÉ KNIHY KE ČTENÍ?
Hodně sleduji novinky nakladatelství a moc ráda chodím do knihkupectví - vždy mají novinky v jedné polici, takže je ráda pokaždé prohrabu :). Takže inspiraci ke čtení sbírám po webech, v knihkupectvích, ale i v edičních plánech jednotlivých nakladatelství.

12. KDY JSI ZAČAL/A ČÍST?
Co si tak vzpomínám, četla jsem vždycky. Ale ne tak často a ne tak moc, jako později. Číst více jsem začala až na intru na střední škole. Byla jsem dál od domova, tudíž jsem ráda trávila hodně času s knížkami. Od té doby čtu více a více knih a nevím, zda s tím někdy přestanu!

13. JAK ČASTO NAKUPUJEŠ KNIHY?
Nejraději bych si kupovala novou knihu každý týden! Ale musím se spokojit s tím, že to zvládám alespoň jednou měsíčně (i když i to v poslední době moc nevychází). Nikdy ale nevynechám návštěvu Levných knih, protože i tam si obvykle alespoň jednu knihu za slušnou cenu vyberu :).

14. JAK ČASTO SE PODÍVÁŠ NA POSLEDNÍ STRÁNKU KNIHY?
Na poslední stránku se podívám vždycky, ale většinou kvůli počtu stránek či při hledání poděkování autorů. Každopádně ne pod záminkou spoilerů či vědomí, že kniha skončí přesně tak, jak bych si přála.

Budu ráda, když mi do komentářů napíšete odkazy na Váš TAG :). Doufám, že se Vám ten můj líbil a zapojíte se také.
Mějte se moc hezky...
Vaše Misha:)

Žádné komentáře:

Okomentovat