22.02.17

LAUREN OLIVER - SÉRIE: DELIRIUM

LAUREN OLIVER - SÉRIE: DELIRIUM (citáty a úryvky z knih)


Jedna ze sérií, která mě v dřívějších dobách, kdy jsem ji četla, totálně dostala. Vždyť jak by vypadal svět bez lásky???
Ale nejenom příběh celé série na mě udělal dojem. V knihách je zmíněn nespočet vět, které vedou k zamyšlení. A právě o ně bych se s vámi teď chtěla podělit. Tak jdeme na to... :)

DELIRIUM

ANOTACE KNIHY:
Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.

"Kdyby láska byla nemoc, nechali byste se vyléčit?"
* * * * * 
"Zabije mě. Amor deliria mě zabije. Zabije mě a mně je to jedno."
* * * * * 
"Stejně jako všechno ostatní, i lhaní je tím snadnější, čím častěji se ho dopouštíte."
* * * * * 
"Víš, kdy začneš doopravdy ztrácet lidi okolo? Když se přestaneš trápit."
* * * * * 
"Díky lásce se vám bude celý svět zdát mnohem krásnější a dokonalejší."
* * * * * 
"Můžete postavit zdi až do nebe a já najdu způsob, jak je překonat. Můžete mě zkusit zadržet tisíci pažemi, ale já najdu způsob, jak se vám vyprostit. A takových je nás spousta..."

PANDEMONIUM

ANOTACE KNIHY:
Po útěku se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela...

"Napadne mě, že i lidé jsou plní tunelů, klikatých bludišť, temných zákoutí a jeskyní. Nikdy je nebudete dokonale znát. Nikdy si to nedokážete ani představit."
* * * * * 
"Plýtvej dnes a zítra budeš strádat."
* * * * *  
"Pokud jsi chytrá a přemýšlíš, tak cítíš. A pokud cítíš, miluješ."
* * * * * 
"Žádné předtím neexistuje. Existuje jenom teď a to, co přijde potom." 
* * * * * 
"Žal je jako když se topíte, jako když vás pohřbívají."


REKVIEM

ANOTACE KNIHY:
Lena je v srdci revoluce. Bojuje proti společnosti, která prohlásila lásku za nemoc. Ale Divočina dávno není tím bezpečným přístavem, co bývala, protože vláda se rozhodla rebely zlikvidovat. K tomu má Lena hlavu a srdce vzhůru nohama, protože se vrátil někdo, o kom si myslela, že jej navždy ztratila…

Rekviem vypráví střídavě Lena a její nejlepší kamarádka Hana. Dívky, které žijí v zásadě vedle sebe, ale dělí je celý podivný svět. Najdou k sobě zase cestu? Jak skončí příběh o lásce, co je zakázaná tím nejhorším možným způsobem?

"Musíte ubližovat, jinak ublíží někdo vám."
* * * * * 
"Jak je možné, že má někdo nad vámi takovou moc? Že vás dokáže úplně zničit, ale taky vám pomáhá cítit se dobře, celistvě?"
* * * * * 
"Před tímhle mě celé roky varovali? ... Před tíhou v hrudi, před útržky zlých snů, které mě pronásledují, i když jsem vzhůru. ... Tohle je láska?"
* * * * * 
"Nemůžeš být šťastná, pokud nejsi taky ani trochu nešťastná."
* * * * * 
"Štěstí je možná jen v té lži, v tom předstírání, že ať už jsme skončili kdekoli, jsme přesně na tom místě, kam jsme se celou dobu chtěli dostat."
* * * * * 
"Jsou ztráty, se kterými se nikdy nesmíříme..."

Jaké citáty a úryvky z této série se zalíbily vám? Podělte se o ně... :)
Vaše Misha:)

(Veškeré citáty vyňaty ze 3 knih ze série: Lauren Oliver - Delirium)

Žádné komentáře:

Okomentovat