09.02.17

LINDSEY KELKOVÁ - Zbožňuju Paříž

LINDSEY KELKOVÁ - Zbožňuju Paříž

ŽÁNR: Literatura světová, Romány, Pro ženy
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: I Heart Paris
SÉRIE: I Heart (Zbožňuju)
DÍL: 3.
ROK VYDÁNÍ: 2012
POČET STRAN: 272
NAKLADATELSTVÍ: BBart

ANOTACE KNIHY:
… město úkladů a lásky

Další město, které Angele Clarkové přiroste k srdci, je Paříž – cíl všech zamilovaných dvojic. Do této romantické metropole přivedou Angelu hned dvě významné události: hudební festival, jehož se má účastnit kapela jejího přítele, rockového kytaristy Alexe, a exkluzivní reportáž pro prestižní módní časopis Belle. Pobyt však od samého začátku provází řada nepříjemností, nedorozumění a intrik, a když Angela přistihne Alexe při flirtování s jeho bývalou velkou láskou, sny o pařížské idyle se rázem rozplynou. A protože Londýn i někdejší poklidný život jsou doslova na dosah, Angela se nedokáže rozhodnout, jestli má zůstat a čelit trpké realitě, nebo utéct zpátky domů.

Kromě vtipného a čtivého příběhu je kniha plná opravdového okouzlení Paříží. Kelkové se podařilo prostřednictvím své hrdinky vylíčit romantický charakter města, jeho kontrasty a v neposlední řadě „povodit“ čtenáře nejen po památkách, ale vzít je i do butiků, barů a kaváren.


JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:
U někoho na blogu jsem zjistila, že v Levných knihách se dá ulovit tahle kniha. Já osobně ji tam neobjevila (vzhledem k velmi malému množství času), ale nakonec jsem tam vyslala svého přítele a on mi mile rád tenhle skvělý kousek pořídil (včetně jeho kamarádky Zbožňuju Vánoce).

OD OBALU PO VNITŘEK:
Kniha nemá tvrdé desky. Její obálka je kreslená s vyváženými odstíny modré barvy včetně červených výraznějších doplňků. Celé obálce dominuje rozsvícená Eiffelova věž, která jí dělá dokonalou!
Příběh je klasicky dělen na jednotlivé kapitoly, označené pouze psanou formou číslování (vůbec nenajdete názvy kapitol). Grafické zpracování knihy je velmi klasické, nenajdete zde žádné zvláštnosti.

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
Paříž! Místo, které mě fascinuje už velmi dlouhou dobu! Nikdy jsem se do ní nezajela podívat, neprocházela se jejími uličkami a už vůbec nenavštívila některou ze známých památek. Ale je to prostě Paříž, kterou zbožňuju a tak jsem Angele velmi záviděla. Ovšem vůbec jsem jí nezáviděla její smůlu... Trávit všechen čas v Paříži pouze s příruční kabelkou a být odkázaná pouze na věci v ní? Vůbec si to nedokážu představit... Ovšem Angelu to neodrovnalo.

I když je tato kniha již druhým dílem v sérii, nepřišlo mi, že bych se v ní nějak ztrácela. Přijde mi, že se knihy dají číst i jednotlivě a ne pouze jako celek, což je skvělé.

Najdeme zde typickou milostnou zápletku, kdy jeden z partnerů si myslí, že ho ten druhý podvádí a podle toho jedná - což samozřejmě zamíchá dějem i životem oběma z nich. Ale tohle jde úplně stranou, protože pro mě byla hlavní Paříž a její atmosféra!


"Smí se člověk vůbec pohybovat po Paříži ve špatné náladě?"


V knize krásně vidíte, jak mohou být kariérističtí lidé zlí a zákeřní! Ale hlavní hrdinkou nikdo takový není. Hlavní postavou není ani dokonalá módní ikona, ani bezproblémová žena. Ne ne... V knize najdete velmi sympatickou a obyčejnou Angelu Clarkovou, která je tak trochu roztomile nemotorná, bohužel někdy až nebezpečně. Velmi jsem takovouto postavu ocenila.
V příběhu se velmi zrcadlí obyčejný život se všemi klady i zápory, přáteli i nepřáteli, štěstím i smůlou a úspěchy i neúspěchy.

Moc se mi líbilo, že i když kniha skončí z jednoho pohledu velmi dobře, z pohledu druhého to zase až taková výhra není! Tudíž se velmi rychle ocitnete v realitě, ve které se většinou podaří jedna věc, kdežto ta druhá se vám úplně vymkne z rukou... Tohle na knihách velmi oceňuji, když autor nedovede svého knižního hrdinu k dokonalému štěstí, ale nechá ho potýkat se alespoň s jedním problémem i nadále.

V příběhu se sem tam vyskytne příspěvek na Angeliným blogu, který je proložen kurzívou, takže ho nepřehlédnete. Navíc zde najdete i textové zprávy, které si posílá se svými kamarádkami a e-maily (buďte ale realisté - moc jich zde není).

Pokud chcete lehkou, humornou a opravdu oddechovou knihu, tak sáhněte po téhle.

POSTAVY:
Hlavní hrdinku a zároveň vypravěčku téhle knihy, Angelu, jsem si velmi oblíbila, protože mi tak nějak připomíná mě :). Tahle holka má prostě pech! Je neskutečnou smolařkou, ale také osobou, která nemá problém zakopnout i na rovině. Zároveň nemá zrovna nejméně nepřátel a smysl pro zvládání zlých situací pozitivním myšlením! Dříve jedná, než si nechá vše vysvětlit. Navíc je obdařena pořádnou dávkou sarkasmu v hrdle (ale i v hlavě, protože její myšlenky jím jenom srší!)!
Ostatní postavy v příběhu jsou krásně vykreslené, promyšlené. Některé nebudete mít rádi, někoho si velmi oblíbíte a někoho možná nebudete moct ani vystát. Jsou velmi povedené.

JAZYK KNIHY:
Střídá se spisovný jazyk s hovorovým, vyskytují se i sprostá slova. Jazyk je velmi lehký, svižný a jelikož obsahuje i hovorové výrazy velmi dobře se čte. Připočtěte si k tomu vypravěčku, která srší sarkasmem a máte skvělou představu jak jazyk této knihy vypadá! :)

HODNOCENÍ: 3/5


"Rozvážně jsem kráčela na vlak s vědomím, že to nejlepší není vždycky to, po čem toužíte."

Kniha se řadí mezi průměrné oddechovky. Její čtení jsem si užívala, relaxovala jsem u něj a mohla jsem krásně vypnout své hyperaktivní myšlení. A opět jsem se přesvědčila o tom, že Paříž je pro mě nejkrásnějším městem na Zemi! :) Ovšem pokud hledáte něco hlubokomyslného, tohle k tomu zcela určitě nepatří...

Žádné komentáře:

Okomentovat