01.03.17

A - Z KNIŽNÍ TAG ANEB ABECEDA OTÁZEK

A - Z KNIŽNÍ TAG ANEB ABECEDA OTÁZEK

(odkazy na použité obrázky zde, zde a zde)
Líbí se mi, když se hodně lidí shodne a odpovídá na stejné otázky každý dle svého gusta a sám podle sebe... :) Proto se mi moc líbí knižní TAGY, ale i TAGY obecně. Ovšem tenhle mi dal opravdu zabrat (což jsem ani nečekala)!
Objevila jsem ho u Kacennnka's Library a tak moc se mi zalíbil, že jsem se vrhla na jeho vypsání také :). Tak se nebudeme zdržovat a jdeme rovnou k otázkám a odpovědím...

Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih
Hypnotizuji svou knihovnu a počítám... Stále počítám... A už mám jasno a výsledek mě jaksi překvapil. Na prvním místě je Rick Riordan (zatím 9 knih) a na místě druhém Cassandra Clare (zatím 8 knih). Trochu mě zaráží, že jsem přečetla nejvíc knih od Ricka Riordana i přesto, že není mým oblíbeným autorem (nic ve zlém, pane Riordane).

Bookoholikovo pravidlo číslo 1
Nikdy, ale opravdu NIKDY nechoď do knihkupectví s plnou peněženkou! Pokud to máte jako já, je vám jasné, že bez knihy nikdy neodejdete - pokud ovšem vedle sebe nemáte neknihomolského kamaráda, který vás celou uslintanou a nerozhodnou od knih odtáhne.

Citát z knihy, který bych si zarámovala
Každý citát, který se mi líbí, si přepisuji do mého tlustého sešitu v ještě tlustších deskách, takže vybrat jenom jeden je pro mě nadlidský výkon. Ale já se "hecnu" a určitě jeden z nich vyberu (protože citátů, kolem kterých bych mohla neustále chodit a číst je pořád dokola, je opravdu spousta): 
" Jsem, co jsem, a to je skvělý!" 
(z knihy Will Grayson, Will Grayson)

Důležitá kniha mého dětství
V dětství jsem četla, ale ne v takovém množství jako dnes (pro mě bylo přece jenom důležitější běhat venku a chodit domů s roztrhanými koleny po hraní fotbalu s kluky). Tudíž nemůžu říct, která z knih by mě natolik zaujala, že by byla mou důležitou knihou v dětství... 

E-kniha, audiokniha, nebo papírová kniha?
Řekla bych, že na tuhle otázku je odpověď naprosto jasná - za mě rozhodně papírová kniha. Viděli jste někdy, že by e-kniha tak krásně voněla jako nově koupené knihy? Audioknihu jsem ještě nezkoušela, ale se svým soustředěním, kdy neudržím pozornost ani v okamžiku, kdy mi někdo líčí jeho nejúžasnější historku, mám pocit, že bych z ní nic neměla. E-knihu sice vlastním, ale jak už necestuji vlakem, tak mi leží v poličce, i když jsem z její koupi byla tak neskutečně nadšená. Inu, sláva papírovým knihám!

(zdroj obrázku + zároveň skládám
poklonu tomu, kdo obrázek
kreslil :))
Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední
Pokud bych si mohla vybrat, tak bych všemi deseti brala DAYe z Legendy! Bohužel s mojí smůlou by to byl někdo úplně jiný a mně nejméně sympatický :D.

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha…
Momentálně to není žádná jiná kniha než Psí poslání, které jsem pak musela nutně vidět i v kině! Po přečtení tohohle příběhu už nevidím svého psa tak, jako dříve... -> tohle pochopíte, pokud jste tuhle skvělou knihu četli. 
Pro rýpaly: Ano, je to fiktivní příběh s trochou pravdy a já to vím. Ale tohle se ani jinak vnímat nedá, to mi věřte :).

Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!
Nemůžu určit pouze jednu knihu, ale nejvíce se vždy nasměji u knih od Johna Greena, protože má tak skvělé postavy, které používají úžasné hlášky. Ale dobře, nejvíce jsem se asi nasmála u knihy Sněží, sněží, v níž samozřejmě tento autor také figuruje. Když ona je tak krásně naivní a veselá, že to ani jinak nejde. :)

Chci, aby vyšlo v češtině
Doslechla jsem se, že by v češtině neměl vyjít třetí díl ze série knih Prvních 100, což mě dost mrzí. O tuhle knihu bych hodně stála, protože příběh mě opravdu velmi zaujal a bavil! A jsem neskutečně zvědavá, jak to celé má dopadnout... Inu, snad se někdy dočkám...

když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od…
Když nemám čas číst a číst chci, tak většinou vždy sáhnu po rozečtené knize... I když bych z ní měla přečíst jenom odstavec, vezmu do ruky vždy knihu, kterou zrovna čtu. Je to asi divné, ale nemám vyloženě knihu, po které bych sáhla kdykoliv. Nejčastěji beru do rukou můj sešit plný citátů, ale to se za knihu rozhodně považovat nedá...

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci
Jednoznačně Malého prince a doufala bych, že potkám také tak skvělou kamarádku lišku jako on! Třeba bych se podívala nakonec i jinam než jenom na Měsíc.

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu
Nedočtu knihu Eon od Alison Goodmanové, protože už ji ani nevlastním... Tak strašně moc jsem se na ni těšila a ona mě tak zklamala. :( Měla jsem až moc velký problém se do ní začíst a vůbec donutit se ji otevřít. 

Lituji, že jsem jako malá nečetla…
Lituji a vždycky budu litovat toho, že jsem nepřišla k sérii Harryho Pottera mnohem dříve, než vyšly její čtyři první díly... Tudíž jsem byla součástí té masy lidí, kteří čekali na vydání dalšího knižního dílu, pouze několik let (prožívala jsem ho pouze před posledními třemi díly). Můžete si říct, že to bylo skvělé, vždyť jsem měla na stříbrném podnose hned první čtyři díly. Ano, to měla, ale byly přečtené za necelý týden prázdnin a pak jsem je četla pořád kolem dokola... :)

Moje oblíbené místo na čtení
To samozřejmě mám! Nejraději čtu v posteli, zalezlá pod dekou i s čajem! Nedokážu si pomoct, ale takhle se mi čte nejlíp a vždycky si to nejvíc užiju :). Navíc se na tyhle chvíle vždycky těším celý den - když ztichne večer dům a já si můžu zalézt do tepla s knížkou.

Nejlepší druhý díl v sérii?
Fíha, dlouho jsem přemýšlela (ono je jich totiž víc)... Ale nakonec jsem se rozhodla pro Milion sluncí ze série Loď mezi hvězdami. Ano, každý díl byl velice zásadní, ale tenhle byl pro mě absolutně geniální! Proto je mou volbou číslo 1.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?
Když já se většinou bojím o všechny, tak koho jenom vybrat? Myslím, že jsem se vždycky nejvíc bála o Poutnici z Hostitele! Bože, jak já jsem se bála, že už ji nikdy neuvidí a jí se při posílání pryč či odebírání jí z Melaninnýho těla něco stane... 

(zdroj obrázku)
Právě čtu
Momentálně se nacházím ve světě plném přežívání po katastrofě s Erupcemi. Takže čtu prequel k sérii Labyrint - ROZKAZ ZABÍT od Jamese Dashnera. 

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila…
Knihu, kterou jsem si ještě sama nepřečetla, nebo ji právě zakoupila! Já jsem si ji koupila a tudíž jenom já mám to právo přečíst si ji jako první ;). No řekněte, není to tak?

Retelling, který originálně překroutil původní příběh
Mé oblíbené retellingy jsou Měsíční kroniky! Jsem z nich naprosto nadšená! Jsou originální, ale přesto krásně pasují k pohádkám. Mají vše důležité, co bylo v každé vzorové pohádce důležité a klíčové, ale vyprávějí úplně jiné příběhy! Za mě nejlepší volba :).

Spánek jde stranou, když čtu…
Naposledy mě nenechaly spát tyto dvě knihy: V pasti od Joshe Malermana a BZRK od Michaela Granta. Tyhle knihy jsem nemohla odložit! V knize V pasti jsem se velmi bála o Malorie a nemohla jsem ji nechat na cestě bez toho, abych věděla, jak všechno dopadne a BZRK mě naprosto uchvátil svým osobitým stylem jazyka, ale i nápadem! Zároveň jsou to jedny z posledních knih, které jsem opravdu četla až do noci, protože jsem ještě měla tu možnost - teď se mi to už nepodaří, alespoň ne ve všední dny.

Tři nejoblíbenější knihy
Jednou z mých velmi oblíbených knih (a to nebudu vybírat ze sérií knih, ale pouze jednodílné knihy) je Hostitel! Naprosto mě uchvátil a plánuji si ho přečíst brzy ještě jednou! 
Druhou z nejoblíbenějších knih je Amy&Roger: Na cestě a to hlavně z důvodu, že je naprosto obyčejná a přesto naprosto o všem! Odehrávají se v ní špatné chvíle v životě, ale zároveň i ty dobré a postupné vyrovnávání se s událostmi, které dokáží pohnout s životem každého - bohužel...
Jako třetí knihu bych ráda uvedla Dárce! Je hubeňounká, snadno se čte, i když má neskutečně těžké téma. Donutí vás přemýšlet a hloubat nad svým životem. Mohla bych ji číst pořád dokola...

Ukaž knihovnu
Knihovnu jsem nedávno (před Vánoci) uklízela a přeorganizovávala. A byli jste u toho se mnou, tak se můžete zde podívat - pouze police s nepřečtenými knihami se více naplnila... :) V knihovně, ale i jinde, mám ráda svou organizaci přesně podle toho, jak potřebuji, tudíž právě takhle velké úklidy mi dají pěkně zabrat.

Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu
Nějak jsem se nemohla rozhodnout, která police je právě tou první odspodu. Nakonec jsem to vymyslela a vytáhla přesně tuhle knihu: Kass Morgan - 21. Den. A v duchu jsem opět doufala, že u téhle sérii neukončili vydání právě po tomto druhém díle... :(

WC knihy aneb co čtu na záchodě
Nemám vyloženě WC knihu :D. Ale většinou si s sebou beru právě tu knihu, kterou mám zrovna rozečtenou. Takže má WC četba se často mění... Ale co velmi ráda dělám je, že si vezmu jakoukoli náhodnou knihu, otevřu ji na kterékoli straně a začtu se, vzpomínám na příběh a kolikrát mě i navnadí na své znovupřečtení. Divné, já vím... :D

Xkrát jsem četla…
Xkrát jsem přečetla 1.-6. díl Harryho Pottera. Nemůžu si pomoct, ale dříve bývaly mou biblí - bývalo to v době, kdy jsem ještě moc knih nevlastnila a také nijak extra ve velkém nečetla.

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk
Nemůžu se rozhodnout mezi dvěmi: Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru a Ten, kdo stojí v koutě! Kdo nečetl, tak by měl ihned napravit, protože tyhle knihy Vám ukáží dospívání v pravém slova smyslu! A budou Vás bavit!


Ze které knihy by měli udělat film?
Upřímně - velmi ráda bych viděla ztvárnění knihy Čistý a jejích dalších dílů v sérii. Protože já jsem měla velké problémy s představením si splynutí lidských tkání a těl s předměty různých materiálů či s živými tvory a jsem velmi zvědavá, jak by se s tím filmoví tvůrci poprali (kord s novodobou technikou).

Uf... A jsme na konci! Tohle byl velmi dlouhý TAG, který mě přinutil se velmi zamýšlet. Budu ráda, když v komentářích najdu odkazy na Vaše vyplněné TAGY... :)
Mějte se moc hezky.
Vaše Misha:)

Žádné komentáře:

Okomentovat