19.04.17

SARAH CROSSAN - série: Dech

SARAH CROSSAN - série: Dech (Citáty a úryvky z knih)



Tuhle sérii knih jsem četla již před velmi dlouhou dobou. Ale nemohu říct, že by neměla mé čestné místo v knihovničce. Vždyť si to představte: svět bez spousty kyslíku, kyslík na příděl a život ve městech pod kopulí - strašné. Ve mně to vzbuzuje hrůzu! Autorka si s těmito knihami dala práci a líčí vše velmi reálně, až je vám občas až nevolno. Zkuste téhle sérii dát šanci ;).
Jdeme na ty krásné věty z ní:


DECH

ANOTACE KNIHY:
Nic pro nás není tak přirozené jako dýchání. Představte si ale svět, ve kterém si jen privilegovaní mohou koupit dostatek kyslíku k tomu, aby mohli tančit či si zahrát obyčejný fotbal. Svět, kde chudí jen stěží zaplatí účet za vzduch nezbytný k životu. Svět, v němž po netušené katastrofě přežívá zbytek obyvatel v hermeticky uzavřených městech s vlastní atmosférou. Pustou planetu Zemi, kde nejvzácnějším rostlinným druhem je obyčejný strom. Právě v takovém světě žije Alina, Bea, Quinn a jejich přátelé. Od ostatních mladých lidí se liší svou přemýšlivostí a odvahou něco ve svém okolí změnit. Odvahou nadechnout se jinak než druzí – svobodně. Dystopický román mladé irsko-americké autorky plný dobrodružství, při němž se doslova tají dech. 

"Odkdy způsobuje něčí smrt, že naše láska k němu ještě vzroste?"
* * * * * 
"Zákony mě nezajímají. Jde o to, co je správné."
* * * * * 
"Někteří lidé jsou stvořený, aby nám lámali srdce."
* * * * * 
"Nedávej nikomu najevo, že se bojíš."
* * * * * 
"Nikdy jsem o smrti nepřemýšlel, ale kdybych si ji snažil představit, myslím, že by vypadala přesně takhle: Jako stísněná, osamělá samota."
* * * * * 
"Radši budu chodit po jeho boku v naději, že se jednoho dne obrátí a konečně mě uvidí, než aby mi jednou provždy řekl, že má láska je marná."
* * * * * 
"Umřu, protože jsem věřila, že musí existovat lepší způsob jak žít."
* * * * * 
"Jestli chci něco změnit, nemůžu se schovávat."
* * * * * 
"V tom polibku jako by byl celý můj život, všechny věci, které jsem kdy poznal."


VZDOR

ANOTACE KNIHY:
Bea, Alina a Quinn jsou na útěku. Odstartovali povstání a byli nuceni odejít z kapsule, jediného místa, kde je dostatek kyslíku. Bea přišla o rodinu, Alina ztratila domov a Quinn výsadní postavení. Podaří se jim přežít v nebezpečné Divočině? Mohou dokončit revoluci, již začali? V patách jim je mladý voják ze Speciálních jednotek a jejich jedinou šancí je zůstat pohromadě, přestože je okolností nutí se rozdělit. Budoucnost lidstva je v ohrožení a tito čtyři mladí lidé se musí rozhodnout, kde leží jejich loajalita. 

"Když tě lidé navždy opustí, vždycky si přeješ, abys je miloval víc."
* * * * * 
"Jestli přežiju a nic dalšího, tak jaký to má smysl?"

Četli jste tyhle knihy? Jaké citátky jste si zapsali či zatrhli vy? 
Mějte se a smějte se:)

Vaše Misha:)

(Veškeré citáty vyňaty ze 2 knih ze série: Sarah Crossan - Dech)

Žádné komentáře:

Okomentovat