08.03.17

TAHEREH MAFI - SÉRIE: Roztříštěná

TAHEREH MAFI - SÉRIE: Roztříštěná (citáty a úryvky z knih)


Tohle je jedna ze sérií, které jsme se svojí kamarádkou četli prakticky ve stejnou dobu a hodně si o ní povídali. Obě ji máme moc rády, i když ji hodně čtenářů odsuzuje. 
Na téhle sérii se mi velmi líbilo, že hlavní postava nezůstane s prvním člověkem, na kterého se upne (jak tomu většinou v knihách bývá). Konec je sice velmi rychlý a prakticky prodlužovaný, ale i tak v těchhle příbězích najdete spoustu krásných vět a hodně lásky (a i přesto mi knihy nepřijdou přeslazené). A navíc je zde nejúžasnější literární postava, kterou zbožňuji do dneška - Warner! Takže, které věty mě tak zaujaly? Pojďme se na ně podívat... :)



JSEM ROZTŘÍŠTĚNÁ

ANOTACE KNIHY:
(Jsem prokletá.) Mám dar.
(Jsem zrůda.) Jsem víc než jen člověk. 
(Můj dotek je smrtící.) Můj dotek znamená sílu. 
(Jsem jejich zbraň.) Budu se bránit. 

Nikdo neví, proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí ji použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná…








"Někdy si myslím, že kdybych se nehýbala, kdybych se už nikdy nepohnula, věci by se změnily."
* * * * * 
"Připadá mi, že kdybych se dokázala zmrazit, dokázala bych zmrazit i svou bolest."
* * * * * 
"Můj svět je síť utkaná ze slov, myšlenek a představ."
* * * * * 
"Začínám přemýšlet, zda je to náhoda, že jediný člověk, který se mě nebojí dotknout, je stejná zrůda jako já."
* * * * * 
"Nechci být pro nikoho nikým, chci být jen sama sebou."
* * * * * 
"Tvoje oči bych poznala kdekoli na světě."
* * * * * 
"Cítím, že v jeho náruči můžu být přesně tím, čím chci."
* * * * * 
"Přemýšlela jsem, jestli na barvě očí záleží, jak vidíte okolní svět. A jestli vás tím pádem i svět vidí jinak."
* * * * * 
"Začínám se cítit dobře a to je důvod k panice."
* * * * * 
"Já a ty společně stojíme proti celému světu."
* * * * * 
"Chci usnout s tlukotem jeho srdce v uších."
* * * * * 

"Tvůj dotek je to jediné, co mi brání, abych zešílel."



JSEM ZLOMENÁ
ANOTACE KNIHY:

Tik
tak
tik
tak
tik tak tik tak…
Už je skoro čas
na válku! 

Juliette uprchla ze spárů Warnera do Bodu Omega, což je místo ideální pro lidi, jako je ona. Pro lidi s darem. A také je to hlaví ústředí hnutí odporu proti stávajícímu režimu. Konečně je volná a nikdo ji nechce použít jako zbraň. Konečně může svobodně milovat Adama. Ale nikdy se nezbaví svého vražedného dotyku.
A ani Warnera, který po ní touží víc, než by bylo zdánlivě možné.

V druhém díle této dystopické trilogie musí Juliette učinit několik životně důležitých rozhodnutí. Musí zjistit, co vlastně chce a o čem si myslí, že je to správné. A možná bude muset volit mezi srdcem a Adamovým životem.



"Svět se řítí do pekla... takže než k tomu dojde, moc rád bych si zapamatoval, jak chutná smích."
* * * * * 
"Chci se naučit důvěřovat, ale k smrti se bojím."
* * * * * 
"Pořád se omlouvám. Za to, kdo jsem, a za to, čím jsem nikdy nechtěla být, za své tělo, s nímž jsem se narodila, za svou DNA, o niž jsem nežádala, za svou osobu, kterou neumím změnit."
* * * * * 
"Naděje dokáže přinutit lidi dělat strašlivé věci."
* * * * * 
"Uvidím ho každý den. A každý den si budu přát, aby byl aspoň milion kilometrů daleko."
* * * * * 
"Svět nepřestane válčit kvůli tomu, že ses rozešla s klukem."
* * * * * 
"Já vím, kdo jsem. A to mi stačí."
* * * * * 
"Peklo je prázdné. Ďáblové jsou mezi námi."
* * * * * 
"Knihy se dají zničit snadno. Ale slova budou žít tak dlouho, dokud si je lidé budou pamatovat."
* * * * * 
"Pravda mi bolestně připomíná, proč dávám přednost lži."
* * * * * 

" Začínám považovat naději za nebezpečnou a hrůzostrašnou věc."



JSEM ROZOHNĚNÁ
ANOTACE KNIHY:

Juliette přežila a její příběh pokračuje… Nic už ale není jako dřív. Juliette čeká velká zkouška, musí ovládnout svou sílu a přestat být tou malou zlomenou dívkou.

Osud Bodu Omega je nejasný a každý, na kom Juliette kdy záleželo, se ocitl v nebezpečí. Válka je na dosah ruky a Juliette ví, že jediná cesta, jak se udržet naživu, je svrhnout nový systém. Její smrtící dotek přestává být prokletím a stává se velkou výhodou. Ale i tak to sama nedokáže – pomoct jí může jen někdo, o kom byla vždy přesvědčená, že mu za žádných okolností nemůže důvěřovat: Warner.




"Strach se naučí mít ze mě strach."
* * * * * 
"Já si nemyslím, že bojovat za lidstvo je hloupost."
* * * * * 

"I když je hodný člověk, neznamená to ještě, že je to ten pravý muž pro mě."

Četli jste tuhle sérii? Jste jejími fanoušky, nebo spíše odpůrci? :) Jak působila na vás?
Vaše Misha :)

(Veškeré citáty vyňaty ze 3 knih ze série: Tahereh Mafi - Roztříštěná)




Žádné komentáře:

Okomentovat