07.04.17

ČTECÍ VÝZVA 2017 (#8)


Ano, už jsem takovou knihu našla! Většinou si ze spousty knih odnesu hodně věcí do života, které ho velmi změní. Ale to, co mi dala tahle kniha (a její předchůdkyně), to mi ještě nedala žádná z knih. Chcete vědět, která kniha mě tak moc ovlivnila? Pojďte se podívat, řeknu vám to... :)





W. BRUCE CAMERON - Psí cesta 
Tohle je kniha, která zahýbe určitě životem všech lidí (včetně její předchůdkyně) - pokud ovšem máte rádi zvířata a život...

PROČ ZROVNA TATO KNIHA?
Určitě jste už někdy měli psího kamaráda, o kterého jste se báli a starali se o něho, aby se měl co nejlépe. Ale napadlo vás někdy, jak psi smýšlejí? Že jsme pro ně jedinou útěchou, jediným bodem vesmíru? Že by pro nás udělali naprosto všechno? Ano, příběh v téhle knize je smyšlený, ale dal mi tolik, co spousta knih ani nedokázala. Od přečtení jejího prvního dílu o psech smýšlím úplně jinak - možná je miluji i mnohem víc, pokud to ještě jde. Ale nejvíce si uvědomuji to, že jim chci dát všechno, co si zaslouží, protože to samé oni dělají pro nás!
Další věcí, kterou mě kniha naučila (ano, ještě zdaleka nekončíme), je to, že jsem si uvědomila, jak je život křehký a že je jenom na nás, jak se k němu postavíme a jak s ním naložíme. My ho máme ve svých rukách a když si ho zničíme, nikdo ho už nenapraví. Až tuhle knihu někdy budete číst, zamyslete se nad tím, jak žijete a jak byste žít chtěli. Jestli jsou pro vás vaše děti důležitější než vy samotní. Jestli byste s nimi jednali tak, jako Gloria v knize se CJ, nebo jim raději dali pocit jistoty a bezpečí. 

Sice jsem tuhle knihu hodnotila hvězdičkami 3/5, ale dala mi ohromně moc. (Ty stržené hvězdičky byly z úplně jiných důvodů - najdete v recenzi.)

Celá výzva k přečtení a přehled jejího průběhu k nakouknutí zde: klik


Žádné komentáře:

Okomentovat