18.04.17

PADLO MI DO OKA - DUBEN 2017

(zdroje obrázků zde a zde)

DUBEN 2017

Musím se přiznat, že letošní duben zrovna neoplývá knihami, ze kterých bych nedokázala spustit zrak! Tudíž mi ani na mnohé z nich mé oko nepadlo. A které jsou tedy ty vyvolené? Nedivte se, ale patří mezi ně spíše literatura pro děti a mládež... Inu, jak říkám, nic jiného mě extra nezaujalo.


1) RANSOM RIGGS - Povídky podivných

ŽÁNR: Literatura světová, Povídky, Pro děti a mládež
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: 19.4.2017

ANOTACE KNIHY:
Ještě dříve, než slečna Peregrinová vytvořila smyčku – domov a útočiště – pro dnes již dobře známé podivné děti, existovaly příběhy o podivných dětech a zvířatech, které se nejprve tradovaly ústní cestou, dokud se jejich písemného zpracování neujal v roli editora jeden z nejpovolanějších, podivný Millard Nullings. Jedná se o příběhy z historie podivných, ve kterých se dozvíme, že děti nejprve bez problémů žily ve společnosti lidí běžných, obyčejných, ale jejich zvláštní schopnosti a nadání je postupně vytlačovaly na okraj, až je obyčejní lidé vyhnali ze svého středu úplně.
Některé z deseti povídek čtenáři zčásti znají ze zmínek v trilogii o podivných dětech ze sirotčince slečny Peregrinové – třeba tu o laskavém obru Cuthbertovi či o holubech z katedrály Svatého Pavla – jiné jsou zcela nové a uvádějí nové, neznámé hrdiny, a kromě jiného se dozvíte o první ymbryně i o tom, jak se postupně naučila vytvářet smyčky, v nichž bylo možno žít.

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Po pravdě - ani nevím. V knihovničce mám sice celou sérii Sirotčince, ale přečetla jsem pouze první díl (i když si pamatuji, že jsem z něj byla nadšená, ke druhému jsem se jaksi neodhodlala). Asi jsem prostě ráda, když mám kompletní série knih ve své knihovničce i s jejich doplňky - povídkovými knihami, prequelem, atd.

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Možná lepší zatažení do příběhu, vysvětlení mnou méně pochopitelných věcí.

2) MARIE LU - Půlnoční hvězda

ŽÁNR: Literatura světová, Fantasy, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Adelina Amouteru už má dost utrpení. Obrátila se zády k těm, kteří ji zradili, a dosáhla konečné pomsty: vítězství. Její vláda jako Bílé vlčice je triumfální, ale její krutost roste s každým vítězstvím. Temnota v jejím nitru se čím dál víc vymyká kontrole a hrozí zničit všechno, čeho Adelina dosáhla. Když se objeví nové nebezpečí, je Adelina nucena otevřít staré rány a riskovat nejen sebe, ale všechny Vyvolené. Aby zachovala svou říši, musí se Adelina a její Růže spojit s Dýkami na nebezpečné výpravě - přestože se toto nesnadné spojenectví může ukázat jako velmi nebezpečné. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Určitě mi věříte, že to nebude obálkou - ta je totiž strašná! Tahle kniha je již třetím dílem série Mladí vyvolení od autorky, která napsala mou oblíbenou sérii Legenda. A já stále neměla možnost se k této sérii dostat. Takže teď vkládám tento třetí díl, abych nezapomněla, že o tuhle sérii mám stále zájem a jednou bych se k ní ráda probojovala!

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Očekávám minimálně tak dobrou sérii knih, jakou pro mě byla ta autorčina předchozí - Legenda. Snad mě nezklame a nebo bude třeba i ještě lepší!

3) STEPHANIE GARBER - Caraval

ŽÁNR: Literatura světová, Pro děti a mládež, Fantasy
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Než vstoupíte do světa Caravalu, mějte na paměti, že je to jen hra.

Ať už jste o Caravalu slyšeli cokoli, určitě se to nevyrovná realitě. Je to víc než hra! Je to magie. Scarlett vždy toužila Caraval zažít a letos dostala pozvánku. Jenže vzápětí unese její sestru Tellu tajemný režisér celého představení. Není se čeho bát, Caraval je přece jen zdání. Ale co když ne? Ať už je to jakkoli, Caravalem musí Scarlett projít i se zlomeným srdcem a sestru rychle najít, než se spustí nebezpečný dominový efekt následků a navždy ji ztratí.

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Zajímavé téma - mám ráda témata knih ohledně různých her, ze kterých není úniku. Takže je jasné, že mě tahle kniha musela zaujmout už jenom kvůli své anotaci! A navíc jsem tak nějak zjistila (doufám, že to není mylná informace), že pod přebalem knihy se skrývá překvapení v podobě obrázku - mohou se lišit. Inu, neberte to!

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Očekávám originální pravidla Caravalu, pořádné napětí a své okousané nehty!

4) HOLLY BLACK - Nejchladnější dívka ve Městě chladu


ŽÁNR: Sci-fi, Fantasy, Pro děti a mládež
DATUM VYDÁNÍ: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
Tana žije ve světě, kde existují tajemná Města chladu. Jsou obehnaná vysokou zdí a slouží jako dekadentní a krvavá karanténa, kde nestvůry a lidé žijí jako predátoři a oběti. Problémem je, že jakmile projdete branami Města chladu, nikdy už se nemůžete vrátit zpět.

Jednoho rána po naprosto obyčejném večírku se Tana probudí obklopena mrtvými těly. Kromě ní masakr přežil jen její protivně roztomilý ex-přítel, jehož život visí na vlásku kvůli infekci, a záhadný mladík, který skrývá strašlivé tajemství. Po počátečním šoku se Tana pustí do závodu s časem, aby je všechny zachránila. Napadne ji jen jediný způsob, jak toho dosáhnout – musí se vydat přímo do samotného Města chladu, plného nástrah a hrůzy.

Nejchladnější dívka ve Městě chladu, román světově uznávané spisovatelky Holly Black, je originálním příběhem o hněvu a pomstě, o vině a strachu, o lásce a pohrdání.

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Už dlouho jsem tuhle knihu měla ve svém hledáčku, ale bohužel se jí jaksi nechtělo vyjít na povrch v České republice, takže jsem stále čekala a čekala a už nevěřila tomu, že by vyjít u nás mohla. A ona vyšla! 

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Těším se na pořádnou dávku napětí, strachu, možná i nočních můr - brrr... Uvidíme, třeba se dočkám i něčeho navíc ;).

Které knihy zaujaly vás? Pochlubte se  mi, třeba mi pomůžete změnit na tenhle měsíc názor.

Mějte se moc krásně :).
Vaše Misha:)


Žádné komentáře:

Okomentovat