02.04.17

ÚNOR - BŘEZEN 2017

(zdroje použitých obrázků zde a zde)

ÚNOR - BŘEZEN 2017

7) LINDSEY KELKOVÁ - Zbožňuju Paříž (recenze zde)
8) JENNIFER L. ARMENTROUT - Seznam mrtvých (recenze zde)

9) JAMES DASHNER - Rozkaz zabít (recenze zde)

10) JOJO MOYES - Život po tobě (recenze zde)
11) VERONIKA ROSSI - Do poklidné modři (recenze zde)

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH STRAN:  1 763 stran





Únor byl měsícem proměnlivého počasí... A přesně tohle počasí vládlo i uvnitř mě. Byla jsem hodně rozlítaná, nervózní, měla jsem toho hodně a ani čtení mě nedokázalo z těchhle nálad dostat... Možná proto jsem nepřečetla až tolik knih, kolik bych měla v plánu. Proto jsem zahrnula do tohohle článku rovnou i zúčtování s přečtenými knihami z měsíce března. Je jich tudíž více a lépe se mi v těch mých stanovených kritériích posuzují.
Navíc jsem do tohoto článku přidala dvě nová kritéria na posouzení knih, tak doufám, že budou stát za to! :)


KNIHA S NEJHEZČÍ OBÁLKOU: Většinou spíše upřednostňuji složitější obálky s nápadem, ale tentokrát dávám přednost jednoduchosti, protože přece jenom - říkejte si, co chcete, ale - je v ní krása! Tudíž to za tyto dva měsíce vyhrála kniha Rozkaz zabít. Líbí se mi, jak se v jednotlivých písmenech odráží silueta města, vody a chlapce. 




KNIHA S NEJHORŠÍ OBÁLKOU: Život po tobě, i když nemohu přímo říct, že tahle obálka je nejhorší, menší problém s ní ale mám. Líbí se mi moc, ale strašně moc mě štve, že její předchůdkyni vlastním v tenké vazbě, zatímco tuhle knihu mám ve vazbě pevné... :( 



NEJMÉNĚ SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: Jensen ze Seznamu mrtvých! Já si prostě nemůžu pomoct, ale tenhle vlezlý a naprosto dotěrný. Občas Ellu do něčeho velmi nutil a já bych s ním spíše vyrazila dveře, než sdílela společné zážitky. Je mi líto, Jensene, ale u mě si to projel...


NEJVÍCE SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: Mark z Rozkaz zabít. Ptáte se proč? Protože nejvíce vyspěl! Zpočátku to byl docela ustrašený kluk, který sice šel do všeho, ale pořád se dost bál. Ke konci knihy se z něho vyvinul neskutečný hrdina, ale i velký ochránce Triny.


NEJMÉNĚ SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: Kirra z Do poklidné modři. Úlisná a protivná ženská, která si myslí, že může cokoliv a každý jí hned padne kolem krku. Fuj, brrr...


NEJVÍCE SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: Angela Clarková ze Zbožňuju Paříž. Když ona je mi tak strašně podobná :D. Kdo četl článek ke čtecí výzvě (tuším, že s číslem ), musí mu to být naprosto jasné. I když velmi soupeří s Louisou Clarkovou!


NEJLÉPE VYKRESLENÉ PROSTŘEDÍ V PŘÍBĚHU: Nejvíce jsem byla nadšená z prostředí v knize Seznam mrtvých - navodilo přesně tu správnou atmosféru. Díky tomuhle vykreslení jsem se bála jít i sama v noci na záchod. Pro mě naprosto dokonalé!


NEJHŮŘE VYKRESLENÉ PROSTŘEDÍ V PŘÍBĚHU: Zbožňuju Paříž - čekala jsem více popisů Paříže, jejích uliček, tajných zákoutí a ono nic... :( Vše se spíše točilo kolem příběhu než krásného a romantického evropského města.

KNIHA, KTERÁ MĚ NEJVÍC ZAUJALA: Seznam mrtvých, jehož četbu jsem si vyloženě užívala! A to už vůbec nemluvím o tom, že jsem byla na konci i překvapená - čekala jsem polovinu rozuzlení, ale ten zbytek mě totálně dostal! Líbilo se mi propojení s minulostí postav. Ta se krásně prolínala do jejich přítomných životů. 




KNIHA, KTERÁ MĚ OBSAHOVĚ ZAUJALA NEJMÉNĚ: Do poklidné modři. Vím, že téhle knize nejspíš hodně křivdím, ale když já jsem si nezvládla oblíbit ani hlavní hrdiny, natož celý děj příběhu. Možná je to vážně jenom tím, že jsem předchozí díly četla před hodně dlouhou dobou a tak tuhle knihu nedokážu reálně posoudit. Bohužel mě však ze všech těchto knih zaujala nejméně...




NEJLÉPE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: Život po tobě. A to z jednoho prostého důvodu - neobsahuje překlepy, slova navíc, ani nic jiného, co by jí ubíralo na kvalitě a grafickém zpracování. Jinak je právě zpracování knihy jednoduché a klasické - ničím nevyčnívá, ani neruší.




NEJHŮŘE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: 

Do poklidné modři. Tolik překlepů a změněných slov či slov navíc jsem ještě v žádné knize neviděla. Je to vážně ostuda. Nad tímhle kritériem jsem vážně nemusela vůbec přemýšlet!!! Tato grafická úprava mě zklamala na plné čáře!



NEJKRÁSNĚJŠÍ CITÁTY Z TĚCHTO KNIH:

"Smí se člověk vůbec pohybovat po Paříži ve špatné náladě?" - Lindsay Kelková (Zbožňuju Paříž)

"Rozvážně jsem kráčela na vlak s vědomím, že to nejlepší není vždycky to, po čem toužíte." - Lindsay Kelková (Zbožňuju Paříž)


"Stává se, že se z lidí stanou bestie, když si myslí, že se blíží konec světa." - James Dashner (Rozkaz zabít)


"Když má něco přezdívku, znamená to, že je to velké a mluví se o tom." - James Dashner (Rozkaz zabít)


"Někdy se tak dívám na životy lidí kolem sebe a říkám si, jestli nám všem není souzeno zanechávat po sobě škody." - Jojo Moyesová (Život po tobě)


"Byla jsem poznamenaná. Svět kolem mě to věděl. A co bylo horší, já si to začínala uvědomovat taky." - Jojo Moyesová (Život po tobě)


"Když spadnete z velké výšky, nikdy nevíte, jak to dopadne." - Jojo Moyesová (Život po tobě)



"Proč s nepřítelem bojovat, když ho můžete oklamat?" - Veronica Rossi (Do poklidné modři)



"Zítřek přijde, ať se ho bojíme nebo ne." - Veronica Rossi (Do poklidné modři)







Žádné komentáře:

Okomentovat