30.07.17

KIERA CASSOVÁ - Selekce

KIERA CASSOVÁ - Selekce

ŽÁNR: Fantasy, Pro děti a mládež, Dívčí romány
ORIGINÁLNÍ NÁZEV: The Selection
SÉRIE: Selekce
DÍL: 1.
ROK VYDÁNÍ: 2014
POČET STRAN: 288
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo

ANOTACE KNIHY:
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

JAK JSEM PŘIŠLA KE KNIZE:
Víte, já jsem ji původně ani nechtěla, ale moje dvě kamarádky o ní neskutečně básnily, že jsem podlehla a celou sérii si koupila - ovšem ne novou, ale od jedné dobré dušičky, která mi ji prodala levněji. :)

OD OBÁLKY PO VNITŘEK:
Ano! Obálka knihy je nádherná! Stále jsem přemýšlela, zda na ní je pouze jedna a tatáž osoba, nebo osob více ve shodných šatech. Nedošla jsem však k jednoznačnému závěru.
Po otevření knihy objevíte obyčejně číslovaně oddělované kapitoly různé délky.

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
Řekla bych, že každá malá holčička chtěla být alespoň jednou princeznou. America ne!Měla ve svém životě úplně jiné plány. Pak se ale stalo, že ji přijali do Selekce, kde měla být jednou z dívek, které usilují o prince a prakticky i korunu. Čekala jsem, že America bude vůči princi více podezřívavá a že když o něho nestojí, tak se o něj nebude ani snažit. Bohužel je to všechno úplně jinak. America totiž neví, co vlastně chce! Veškeré své pocity mění jak běžícím páse, pořád si něčím není jistá - jednou prince chce, pak zase ne. Hrozný! Jak mi lezla na nervy, to vám ani nedokážu říct...

Měla jsem velký problém představit si prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Země Illea rozdělená do jednotlivých kast - čím větší číslo, tím méně jste! Uvítala bych mnohem rozepsanější informace, protože mám ráda, když mám ucelený obraz na společnost, prostředí, krajinu, atd. Pak teprve si ji dokážu představit. Ale tady? Tak nějak jsem se s tím nedokázala sžít. Celé prostředí mi přijde nepromyšlené, splácané ze všeho možného. Možná jsem čekala něco jiného - třeba dobu spíše podobnou zámkům, hradům, atd. A když se tedy příběh odehrává až po třetí světové válce, tak kde jsou nějaké technologie? Ano, vytáhnou mobil (jen tak najednou naprosto nepatřičně a nepochopitelně, protože celou dobu se jako by v době hradů a zámků pohybujeme). Všechno to působí jaksi zmateně a nepromyšleně. Vážně nevím, co si o tom všem doopravdy myslet...

Ano, téma se knize určitě vytknout nedá. Ale proč se kniha více nepohybuje kolem rebelů? Proč se zasekneme jenom u dívek bojujících o princovu přízeň? Vždyť jsme se za celou četbu knihy neposunuli prakticky nikam...

Po neprodlené četbě druhého dílu absolutně neprahnu. Tahle série knih pro mě nejspíš nebude ten pravý šálek kávy... Bohužel...

POSTAVY:
Postavy v této knize mi bohužel k srdci moc nepřirostly. :( America mi sice zpočátku byla velmi sympatická, ale tak moc často měnila své názory, až jsem tyhle sympatie rychle ztratila.
Příběh vypráví právě nerozhodná, chytrá a laskavá America. V Selekci se velmi skamarádí s upřímnou a spravedlivou Marlee, které by přála výhru (i když občas jsem si tím tak jistá nebyla). Obě tyto dívky s dalšími účastnicemi Selekce usilovaly o přízeň nesmělého prince Maxona, který se snaží svou zemi řídit podle toho, co mu říká srdce.

JAZYK:
Jazyk je spisovný, místy i nespisovný. V knize mi velmi scházely detailnější popisy prostředí - nějak jsem si ho vůbec nedokázala představit. Kniha se čte lehce, jazyk vůbec není složitý.

HODNOCENÍ: 2/5

Možná jsem ke knize přehnaně kritická, ale já v ní žádný přínos pro mě nevidím...

Žádné komentáře:

Okomentovat