07.07.17

PADLO MI DO OKA - ČERVENEC 2017

(zdroje obrázků zde a zde)

ČERVENEC 2017

Také se vám stává, že v létě spíše tíhnete a vyhledáváte lehčí knihy plné romantiky a trochou tajemna? Doufám, že nejsem jediná, protože i přes to, že mám ráda zamotané a náročnější knihy, tak teď v létě spíše vyhledávám k nákupům knihy lehčí - ne že bych je tedy ihned četla, ale do oka mi padnou spíše tyhle. Možná je to tím sluníčkem, nebo ročním obdobím, které prostě nade všechno zbožňuji (to o zimě rozhodně říct nemůžu). Inu, co se dá dělat, nějaké jsem vybrala i v tomto měsíci... :) Shodnu se s někým?



1) KOLEKTIV AUTORŮ - Letní dny a noci: Dvanáct prázdninových políbení

ŽÁNR: Povídky, Pro děti a mládež, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: 24.7.2017

ANOTACE KNIHY:
Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete. 

PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Před Vánoci čtu ráda vánoční knihy nebo povídky a v létě zase ty letní. Tak proč ne zrovna tyhle?

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Několik naivních příběhů, ale plných lásky a léta :). Co víc si v létě přát?


2) TILLIE COLE - Tisíc polibků

ŽÁNR: Literatura světová, Pro děti a mládež, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: již vyšla

ANOTACE KNIHY:
„Možná jsme jako ten třešňový květ. Jako padající hvězdy. Možná jsme se milovali příliš moc, příliš mladí a zapláli tak jasně, že musíme zaniknout. Extrémní krása, rychlá smrt.“
Jeden polibek trvá okamžik. Tisíc polibků však může vydržet na celý život.
Jeden chlapec, jedna dívka. Pouto mezi nimi je ukováno v jediném okamžiku a střeženo v srdci celou dekádu. Jejich pouto vydrží navždy. Nebo tomu alespoň věří.
Když se sedmnáctiletý Rune Kristiansen po dvou letech vrací z rodného Norska do ospalého městečka Blossom Grove v Georgii, kde se v dětství spřátelil s Poppy Litchfieldovou, vrtá mu hlavou pouze jediné: Proč mu dívka, která byla druhou polovinou jeho duše a která mu slíbila, že bude věrně čekat na jeho návrat, přestala před dvěma lety odpovídat na jeho dopisy a telefonáty? Poppyino mlčení zlomilo Runovi srdce. Zatrpkl a zatvrdil se. Když však odhalí pravdu, zároveň zjistí, že ještě větší bolest ho teprve čeká.


PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Je léto - přesně stvořené pro takovéhle příběhy. :)

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Krásný příběh plný lásky, skvělých postav a možná i smutku.


3) NICOLA YOON - Všechno, úplně všechno

ŽÁNR: Literatura světová, Dívčí romány
DATUM VYDÁNÍ KNIHY: již vyšla (vkládám s filmovou obálkou, protože na tu čekám - původní se mi nelíbí)

ANOTACE KNIHY:
Tato originální prvotina vypráví o dívce, která je doslova a do písmene alergická na celý svět. Je zavřená doma, nikam nesmí a skoro nikdo nesmí k ní. Když se ale do sousedního domu přistěhuje nová rodina a s ní i kluk jménem Olly, začíná se odvíjet komplikovaná „lovestory“, která obrátí naruby všechno, úplně všechno, co osmnáctiletá Madeline dosud znala. 
Neotřelý milostný příběh je zajímavý i svým zpracováním – obsahuje Madelininy deníkové záznamy, poznámky, tabulky, seznamy či ilustrace.

Ahoj. Jmenuji se Madeline Whittierová a jsem nemocná. Moje nemoc je vzácná a málo známá. Jsem totiž alergická na celý svět. Vůbec nevycházím z domu, nebyla jsem venku celých sedmnáct let. Jediní lidé, které vídám, jsou moje máma a ošetřovatelka Karla.
Ale pak se jednoho dne u sousedního domu objevilo stěhovací auto. Vykoukla jsem z okna a uviděla ho. Byl vysoký, štíhlý a celý v černém – černé triko, černé džíny, černé tenisky a černá pletená čepice, která mu zakrývala vlasy. Zachytil můj pohled a upřeně se na mě zadíval. Já jeho upřený pohled opětovala. Jmenuje se Olly.
Možná že nemůžeme předvídat budoucnost, ale některé věci přesto předpovědět můžeme. Například to, že se do Ollyho zamiluju, je jisté. 
A téměř jisté taky je, že to bude katastrofa.
Příběh o bezmezné radosti i nekonečném smutku, které zažíváme, když prorazíme stěny své ulity a kvůli lásce uděláme něco úplně bláznivého (a smrtelně nebezpečného).


PROČ ZROVNA TAHLE KNIHA: Tak nějak jsem se dozvěděla, že je kniha zfilmovaná a film již v kinech běží. Nechci však na něj jít dřív, než si přečtu knihu, ale původní obálka se mi nelíbí. To je ale dilema, co?! Každopádně téma je velmi zajímavé a já se o knize dozvěděla až teď (což je docela ostuda!), proto se v článku objevila až teď.

CO OD KNIHY OČEKÁVÁM: Krásný příběh plný nebezpečí a strachu o život, ale i lásky! :) 


Které prázdninové knihy padly do oka vám? :)

Užívejte sluníčka a života.
Vaše Misha:)

2 komentáře:

  1. ja tenhle mesic nemam nic, konecne zadny stres :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D tak to já bych taky chtěla někdy zažít :D

      Vymazat