24.07.17

VŠECHNO, ÚPLNĚ VŠECHNO - Filmová adaptace

VŠECHNO, ÚPLNĚ VŠECHNO - Filmová adaptace

REŽIE: Stella Maghie
MĚSÍC/ROK VYDÁNÍ: 6/2017

Madeline je sedmnáct a hodně čte. Nic jiného totiž dělat nemůže. Její imunita nedokáže bojovat s venkovním světem, a proto je stále zavřená doma ve svém sterilním pokoji. Společnost jí dělá jen matka a ošetřovatelka. Všechno se ale změní v okamžiku, kdy se do sousedního domu nastěhuje nová rodina a s ní i kluk Olly. Jelikož se nemůže se záhadným sousedem setkat, začnou si psát emaily. Madeline si tak během krátkého času uvědomí, že její život není skutečný, a proto nabere odvahu všechno risknout...

MŮJ NÁZOR NA FILM:
Hodně jsem se obávala toho, jak se tvůrci poperou s Madelinými myšlenkami, protože přece jenom kniha je jich plná - celá je hlavně o jejích myšlenkách a myslím, že to zvládli bravurně! Navíc do příběhu krásně zasadili i kosmonauta, který má pro Maddy velkou cenu - přece jenom ho v knize vždy zakomponovala do všech svých architektonických děl. Jestli však půjdete na film s někým, kdo knihu nečetl, připravte se, že budete muset vysvětlovat jeho smysl v celém příběhu.


(zdroj obrázku)
Výběr postav je skvělý! Maddyina ošetřovatelka Karla byla naprosto podle mých představ. Olly dokonale nesmělý, vtipný a pro mě okouzlující. A Maddy? Uvězněná ve svém světě a tak dokonale uvěřitelná! Navíc jsem velmi ráda, že nebyl opomenut ani fakt, že Maddy není běloška :).

Musím říct, že i přes těžší téma filmu není o okamžiky plné smíchu nouze. V některých chvílích jsem se smála, až jsem se za břicho popadala. Ovšem najdou se i okamžiky, kdy upotřebíte i balíček kapesníčků.


(zdroj obrázku)
Pokud jste četli knihu, tak vám rozhodně doporučuji počkat si na závěrečné titulky. Celé se totiž skládají z poznámek Maddy, které najdete právě v knize - naprosto geniální a úchvatné! Nemůžu si pomoct, ale měla jsem při jejich sledování úsměv na tváři. :) 

Ovšem jedno mínus najdu a shodli jsme se na něm se všemi, s kterými jsem na tomto filmu v kině byla. Občas se v něm totiž vyskytnou hluchá místa, která nejsou absolutně zaplněna ani hudbou, ani ničím jiným. To mě docela mrzelo. Ale ani tohle mi nedokázalo film zkazit.
Další věcí byly smsky mezi Maddy a Ollym. Vždy bylo na obrazovce vše napsané dvakrát s pouze první větou přeloženou. Pro angličtináře to velký problém není, ale pro ostatní? Uznejte sami.

PODOBNOST S KNIHOU: 95%
Všechny důležité okamžiky z knihy jsou zachovány - dokonce i ty, které jsou důležité pouze pro mě (např. Olly si musí hrát se svým náramkem, rozesmát mě blbinami s nepoživatelnou bábovkou, atd.). To jsou pro mě maličkosti, které k tomuhle příběhu patří a nechyběly ani v jeho filmové adaptaci, což filmu přidává na uvěřitelnosti a podobnosti s knihou.
(zdroj obrázku)
Tvůrci trochu poupravili rozhovory, které se odehrávaly spíše virtuálně mezi Maddy a Ollym. Zasadili je do prostředí, které bylo Maddy velmi známé - většinou to byly její výtvory včetně dokonalého kosmonauta, který velmi zdůraznil maličkosti z knihy! (Např. "Proč má ten kosmonaut helmu? Vždyť má před sebou tak lahodný koláček a ani ho kvůli ní nemůže ochutnat." - ve filmu samozřejmě nezůstalo bez odezvy. Skvělé!)


HODNOCENÍ FILMU: 4/5

Pokud jste zvědaví, jak se s touhle knižní jednohubkou tvůrci poprali, určitě se zajděte podívat na film. Nebudete litovat! :)


(zdroj obrázku)

2 komentáře:

  1. Moc pěkně napsáno :) Knihu právě čtu, jsem asi ve třetině a moc se mi líbí :) Olly hrající si s náramkem, kosmonaut s helmou i všechny ty další maličkosti a myšlenky Madeline :) Na film se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :) Určitě mi dej vědět, jak se ti nakonec líbil ;)

      Vymazat